Gå til innhold

Gode råd til hva jeg kan servere i barnebursdag når en av gjestene har allergi mot melk,egg og nøtter.?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tenkte å ha hamburgere som middag.

Så blir det gele han kan spise.

 

Hadde vært kjekt om jeg kunne lagd noe mer han kan spise uten å gå til innkjøp av spesial produkter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan bake boller uten melk, med rosiner i f.eks. De blir like gode som vanlige boller. Sånn hvis det skal serveres kake, mener jeg.. Jeg har en som er allergisk mot melk og egg, og vi har alltid med noe som hun kan spise i barnebursdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.detsoteliv.no/

 

Søk på Crazy chocolate cake, kjempegod! Den er uten melk og egg.

I glasuren bruker du melkefritt smør, feks Melange.

 

Jeg har også allergibarn og spør alltid om jeg skal ta med noe..det er mest naturlig synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for alle svar.

 

Joda,moren sier hun kan ta med,så det er ikke det.

Men er jo litt kjekt om alle kan spise det samme.

Så slipper han å føle seg annerledes med tanke på at han har medbrakt. Sikkert kjekt for han å få mat andre plasser fra og.

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er kjempefint at du tenker på det. Jeg ble veldig glad da vi var en barnebursdag som hadde melkefrie pølser!! Hvis du tenkte å bake noe så er den crazy sjokoladekaken veldig fin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så fantastisk at du vil inkludere ham i massen :-)

 

Det finnes ∫rownies oppskrifter uten melk og egg, men ser at du har fått masse fine linker. Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare på at om barnet er veldig alergisk mot nøtter kan du ikke lage noe med sjokolade, da det meste av sjokolade kan inneholde spor av nøtter. Har desverre ingen tips til oppskrifter, men synes det er kjempebra at du tenker på at barnet ikke skal føle seg anneledes/utenfor pga av h*n ikke kan spise det de andre spiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...