Gå til innhold

Dere som har barn på 3-4 år? Kan de hinke?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg oppdaget nylig at min datter på straks 4 år ikke kan hinke. Vi skulle hoppe paradis med noen unger i gata, og det så ut til at alle fikk det til bortsett fra henne. (Sånn vanlig paradis hvor du hinker på et ben de tre første rutene).

 

Noen som vet når det er forventet at barn kan hinke?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min 4-åring kan det ikke ennå. Hun holder seg til et bord, og da går det. Vet ikke helt når de "skal klare det" men hun trener veldig på det, for hun har sååå lyst til å klare det!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4-åringen hinker, men ikke 2 åringen. Eldste kan hinke ganske mange hink bortover, mens 2-åringen bare klarer ett hink før begge bena er i bakken igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det kan hun. Hun lærte det rundt den tida hun fyllte 3 år, nå er hun snart 4. Hun har vært relativt tidlig ute med både å gå, løpe, hoppe, hinke m.m (Ikke like kjapp med puslespill, bokstaver og slikt, så godt hun har det i beina, hehe;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår 4åring har hinket en stund. Husker ikke helt når han begynte, men tror ikke han var så veldig mye over 3år når jeg oppdaget at han kunne det. Han har vært veldig tidlig ute med alt som har med hopping å gjøre, men aner ikke når de pleier å kunne hinke. Men det er jo med hinking som alt annet, man må øve for å få det til, så det kan jo hende at hun ikke har tenkt over at det å hinke er gøy og derfor ikke har øvd på det og at det som trengs er litt øving.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sønnen vår ble 3år i mai og han kan hinke 4-5 hopp:)

Husker ikke hvor gamle jentene var da de klarte det...

Når jeg tenker over det så mener jeg på at de måtte hinke for legen på 4-årskontrollen på hs, så er kanskje rundt da de "burde" lære det?

Vi går på foreldre og barn-turning med lilleknott (som er for 2-4-åringer) og der får vi jo øvd på hinking;)

Tenker hun lærer det fort hvis du hopper litt paradis med henne jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt er 2 år(blir 3 neste mnd) å kan hinke. Men ikke "nok" til at han kan hoppe paradis. Men hopper opp og ned på samme fot 5-6 ganger.

 

MEN han er veldig flink motorisk. Ligger godt forran jevngamle når det gjelder stort sett alt som er av klatring, hinking, løping++. Kognitivt derimot....er en helt annen sak:-) Han er sein språklig og rett og slett litt umoden:-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er nå 4,5 år. Men når vi var på 4 årskontrollen hos legen så spurte han om sønnen min kunne hoppe på en fot. Det kunne han. Mener han begynte med det når han var rett over 3 år. Men legen ble veldig overrasket, sa at det var ikke så mange 4 åringer som kunne det enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Datteren min lærte å hinke paradis i sommer tror jeg, hun ble fire i mai. Før dette hadde hun kunnet hinke en stund på stedet, men å hinke flere hopp sammenhengende forover var vanskeligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...