Gå til innhold

Venninna mi har trekt en visdomstann, og syter nå på tredje dagen over hvor vondt det er.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig at en visdomstann gir så mye smerter, eller er hun bare veldig pysete? Ser jo at hun er hoven, men man legger seg da ikke syk i dagevis for en sånn filleting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har trukket to visdomstenner, og operert ut to. De to jeg trakk ut gjorde ikke vondt i mer enn ca 1 døgn, mens de to jeg opererte ut gjorde vondt i flere dager etterpå. Kan jo være det er litt bent hos henne, og da blir det ekstra vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du skakkkjørt, eller bare idiot?

 

Noen ganger kan du være fin noen timer etterpå, mens en annen gang, kan helvete være løs.

Idioti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har trekt tre, ale var betente.

To av dem gikk helt fint, men den tredje var verre. Det verkte noe sinnsykt i 5-6 dager - men ikke verre enn at jeg døyvet det med paracet. Og jeg gikk selvfølgelig på jobb.

 

Så : Ja det kan være vondt i flere dager. Men å "legge seg syk" blir litt voldsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan være svært smertefullt, og siden hun er synlig hoven, kan hun også ha en infeksjon.

 

Noen mennesker blir også mer utslått av tannpine, enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk, du, det skal jeg love deg at kan gjøre vondt! Er hun uheldig, så kan hun ha fått betennelse, og da må hun tilbake til tannlegen for behandling.

 

Å trekke en visdomstann er i noen tilfelle og for noen mennesker en filleting, i andre tilfelle og for andre mennesker er å trekke en visdomstann en operasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min mor har født fem barn, hatt brystkreft, strålebehandling, cellegift, og tilslutt fjerning av brystene. Hun har brukket armen, kjeven og en finger. Hun har hatt nyrestein, hun har hatt ryggprolaps og operert ryggen.. osv osv

 

Hun sier at ingenting hun har opplevd i livet har vært i nærheten av så vondt som å trekke en visdomstann (eller ikke trekkingen, men dagene etter.)

 

 

 

 

Jeg har trukket to visdomstenner og kjente det ikke en gang

 

 

 

Folk er forskjellige, smerte er forskjellig, og tenner og røtter er forskjellig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vet du, det kan være jævli vondt.. jeg spiste 2 pakker paralgin på rundt en uke, jeg fikk betennelse i såret, og tannlegen ville sykemelde meg fra jobb. Jeg var hoven, ble sendt hjem fra jobb og lå bare å grein. klarte ikke ta meg av ungene en gang, men heldigvis stilte mamma opp. Jeg husker nesten ingen ting fra den uka. så JO, det kan være helt jævli

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk betennelse i kjeven sist jeg trakk visdomstann, gjorde jævlig vondt. Etter en uke med intens smerte fikk jeg endelig time hos tannlege, fikk antibiotika og en strimmel med smertestillende hun la ned i hullet der tanna hadde vært. Var to grusomme uker. Så ka hun kan ha veldig vondt. Jeg ble sykemeldt i to uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var selv sykmeldt i en uke etter å ha operert ut en visdomstann, pga betennelse etterpå. Var svimmel, kaldsvetta og hadde høy feber. Ikke trivelig, nei.

Du virker uvitende, rett og slett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er en pysete pingle og burde skamme seg.

Selv tok jeg ikke bryet med å dra til tannlegen da jeg tok mine visdomstenner. For å få dem ut slo jeg dem først løse med en murstein, deretter trakk jeg dem ut med pølseklype. Helte på med vodka etterpå for å desifisere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine nede har jeg måtte operere ut, fjerne kjevebein og fått sting i halve munnen. Det var helt helt grusomt smertefullt i flere dager etterpå. Første dagen har det nesten vært uutholdelig. Jeg har født to barn uten smertelindring, så står ikke på smerteterskelen. Å trekke oppe har ikke vært noe i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skikkelig hulekvinne!

 

Men seriøst, hun bør sjekke om hun har fått betennelse i såret. Jeg fikk det, og det var så vondt. Det aller vondeste var likevel da tannlegen måtte skrape bort betennelsen nede i hullet før han la ny antibiotika nedi. Fy faen, det var oppe på nivå med fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det alle de som har hatt store smerter har hatt, er Dry socket. Når man har trukket tanna skal blod legge seg over beinet som er blottlagt. Når det ikke skjer får man grusomme smerter. De blir ikke døyvet av paracet. Smertene kan være opptil 3 uker.

 

http://tlfsok.com/gro/2011/09/Hva-er-en-Dry-socket.html

 

 

Hvis dere leste, fikk dere kanskje med dere at man kan prøve å forhindre å få Dry socket. Nemlig å høre på hva tannlegen sier;)

Ikke røyk, drikk osv. innen anbefalt tid, det er et poeng med det når tannlegen sier det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...