Gå til innhold

Når skal jeg ringe legen?


*Kengumamma*

Anbefalte innlegg

Har nettopp funnet ut at det er en liten junispire i magen, den aller første faktisk :) Når bør jeg kontakte lege? Er litt redd for at det er for tidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det vil da si at du er 5- 6 uker på vei ?

 

Jeg vil si ring legen med engang :) så får du en 1.kontroll i uke 10 sikkert. Ingenting er for tidlig. Alt som er gjort er godt :)

ikke noe vits i å drøye det ;)

 

 

Gratulerer sååå mye :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Klaraklar

Jeg har nettopp skiftet fastlege og ville møte henne tidlig, og fikk en time allerede i dag, med påskudd om forslag til endring av medisinbruk under graviditet. Hun var så hyggelig så, og nå vet jeg hva jeg kan forvente når jeg plutselig trenger henne til andre ting. :) Og så har jeg allerede bestilt time hos jordmor i min uke ca 11-12. Og så har jeg bestilt time for UL på privatklinikk i min uke 9-10.

 

Føre-var-prinsippet. Knis. Føler meg litt hysterisk, egentlig, men denne gangen skal jeg ikke gå i usikkerhet og overlate meg selv og babyen til slappe leger. Har nettopp flyttet til større by, og vet jo ikke om det er lange ventetider, og han forrige legen jeg hadde glemte å sende henvisning for 18-ukers-UL-kontrollen, og var generelt litt for løs på ting synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gratulerer så masse ;-)

 

Jeg for min del fant ut graviditeten i går, men bekreftet idag. Jeg ringer til legen min i morgen, da blir man satt opp på en time til første kontroll. Og jeg vil gjerne ha papirene så fort som mulig pga søking inn på fødeklinikk. Jeg vil på riksen og der er det trangt om plassen. Bor et stykke unna og jeg vil ikke bli sendt til Gjøvik, værstefall Lillehammer om denne også kommer 4 uker for tidlig :-/. Jeg vil at UL i uke 17/18 skal bli på riksen og få alt der. Så det blir mye tlf og mail på meg fra mandag, for er suuupernervøs for å ikke få plass der jeg vil...Så er noe og tenke på om man har spesielle ønsker ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I den nasjonale veilederen for svangerskapsomsorg er det anbefalt med første svangerskapskontroll i uke 8. Da skal man snakke litt om genetikk, mors sykdommer, ta blodprøver og fylle ut svangerskapsjournal. Noen leger har lang ventetid, så jeg ville ha bestilt time allerede nå for å være sikker på at du får i uke 8. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...