Gå til innhold

Dere som har små barn på rundt året. Ang. leggetider


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når legger dere barnet deres? Har dere en fast tid hvor han / hun skal være i seng uansett, eller tilpasser dere etter hvor trøtt barnet er?

 

Hvis barnet vårt ikke er trøtt når det er leggetid så gir vi opp leggingen og lar ham være oppe en halvtime til. Venninnen min mener at det ikke er bra, datteren hennes legges på miuttet 19.00 hver dag enten hun vil eller ikke.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mine tre har lagt seg til faste klokkeslett fra de var ca 6 mnd.

Rutiner er viktig for barn, greit å vike fra dem når det skjer noe spesielt, men er en hjemme er det viktig å holde seg til dem.

Det er derfor mine alltid har lagt seg uten protester. Derfor de liker sengene sine og kan ligge våkne og kose seg en stund før de sovner.

Min er ALDRI vanskelige å legge for de vet hva som skjer og ikke minst hva som ikke skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt leggetid kl 19 på våres fra baby på 3-4 mnd til 5-6 års alder, men kan fort bli både før og senere også. Er de stuptrøtte i 18.30-tiden, så begynner vi kveldsstellet da i stede, skal vi bort, de ikke er trøtte osv, så blir klokken fort 19.30 og opp mot 20 også. Går helt fint det, men så mye lenger enn til kl 20 er ikke så bra, da blir de fort overtrøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tilpasser vi etter hvor trøtt hun er, hun sovner ikke hvis hun ikke er trøtt (naturlig nok) og da er det ikke vits i å la henne skrike i sengen fordi hun vil opp. Hun legger seg sjeldent senere enn 19.00. Noen ganger 19.30. Hun er en kjempe trygg jente selv om hun ikke har fast leggetid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi legger vanligvis guttungen mellom 21 og 22 en gang. Kan også legge før eller senere hvis det er noe spesielt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MInsten på 14 mndr legger seg som regel kl 18.30, men noen ganger drøyer det til både sju og halv åtte hvis vi har vært på besøk og kommer litt sent hjem. Han legger seg like fint uansett, uten hyl og skrik. Han har sovet i egen seng siden dag 1, og har aldri blitt puppet eller bysset i søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han er 16 mnd og legges ca kl 18.30 - 19.00 hver dag. Det har han gjort fra han var 3 mnd. Noen ganger så sovner han på 5 min og andre ganger ligger han 1 time. Men han koser seg! Det er svært sjeldent han protesterer når vi legger han. Han ligger og prater og koser med bamsene sine. Det hender vi lar lyset i rommet utenfor stå svakt på og døren på gløtt.

 

Tror egentlig vi har vært veldig heldig med søvnen til gutten vår...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tre barn og er det noe jeg har lært meg, så er det at det ikke nytter å legge et barn som ikke vil sove.

Ett-åringen min er i seng til ca 19, med slingringsmonn begge veier. I går var han lagt kvart over seks, mens i dag var klokka halv åtte før han var i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det viktigste er at man ikke begynner leggingen og så avbryter fordi barnet ikke er trøtt nok. Hvis dere ser at han kan være opp litt til, så gjør det uten å begynne på leggeritualet. Ungene kan ikke klokken, men de vet når de får viljen sin;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...