Benkit Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Flere enn meg som har det sånn? Første gang jeg ble gravid for 7 år siden merket jeg ikke noe til det.. kan ikke huske puppene var øm en gang.. Hadde ikke en eneste bekymring.. utenom at jeg grudde meg noe helt insane til fødselen.... Var ikke i mine tanker at jeg skulle miste, få et barn som var sykt, at jeg kunne bli syk på noen måte... det var i det store og hele veldig bekymringsløst... Så sitter jeg her da... helt nervevrak nesten:( Etter en blodpropp etter forrige fødsel og en MA etterpå har jeg nå fått erfare at alt ikke alltid er en dans på roser... og for ikke å snakke om fødsel.. Tok meg altså 6 år før jeg turde bli gravid igjen og den mistet jeg i MA i vinter.. er nå gravid igjen og mistet en tvilling i helgen.. har en igjen som klamrer seg fast enn så lenge... Skjønner ikke at det skal være så vanskelig. Akkurat som om jo mer jeg bekymrer meg jo værre går det:( I tillegg har jeg alle plager nå.. og den kvalmen er ikke til å spøke med altså! Må spise i ett sett.. og har fått treningsforbud så dette kan bli både festlig og flott!! Alle disse bekymringene føler jeg nå lokker frem en gammel depresjon. Ble veldig deprimert og fikk mye angst når min datter var 1 år.. var nok mye fortrengte følelser som skulle ut. Har nå vært veldig bra i 1-2 år og det var mye av grunnen til at jeg turde prøve igjen. De to siste dagene har ting begynt å bli mørkere og jeg kjenner hjertebanken lusker... Kjenner jeg får panikk bare ved tanken på å skulle falle ned FØR ungen har kommet:((( Vet ikke helt hvor jeg ville med dette...annet enn at det er helt utrolig hvor annerledes ting er denne gangen.. hadde egentlig sett frem til denne tiden, men dette kan bli lange uker hvis ikke formen og bekymringene letter:( Håper at ting slipper taket når det kritiske fasen er over... Hvis noen vil dele noen tanker er det veldig koselig:))
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Hei.. Eg ville bare si snakk me legen om de at de strsser deg for de er ikke heldig for deg og barne. Eg har 2 tøffe svangerskap og fødsler bak meg familien min sa etter sist håpe ikke du skal ha mer for me er bekymret for helsen din. I begge dei svangerskapene har eg i 3 trimester brukt ei jordmor med psykeatrisk bakgrunn for å forberede meg til fødsel og lage en plan over hva som kan skje og sånn som dei på føden har måtte lese før eg kom inn og sånn. Denne gang skal eg bruke hjemme psykeatrisk sjukepleiere å snakke med(er lav terskel tilbud veldig få personer vet finnes.) en periode. Å eg skal i 3 trimester til ho samme jordmor på sjukehuset(takk gud for ho jobbe der enda) :-)
Benkit Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. oktober 2011 Takk for svar:) Når jeg ble gravid sist begynte jeg å gå til psykolog på helsestasjonen.... men det var bare tull... du har bedre forutsetninger nå blablabla.. nå vet du hva du går til.. blablabla.. nei, huff! Men en flink jordmor.. det skal jeg absolutt finne meg om jeg så må betale for det. Føler liksom at det er en jordmor som kan hjelpe meg med spesielt fødselen... Lykke til du også
JuniBaby <3 Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Har 1 sønn fra før, han er litt over 3 år. Det svangerskapet var jeg ikke bekymret i det hele tatt, noe inni meg som viste det skulle gå bra. Nå er jeg gravid igjen med andre mann og termin ca 12 juni, jeg er konstant super bekymret. Tror det er noe galt for det om jeg ikke har fått noen annen beskjed en at alt ser fint ut. Jeg har aldri opplevd og mistet eller hatt andre alvorlige svangerskap problemer men jeg føler med deg. Masse lykke til, håper alt går bra
Benkit Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 6. oktober 2011 Takk for svar! Det er no merkelig, men det føles liksom godt at det er flere som har det sånn.... da øker liksom odsen litt for at det bare er i hodet mitt og ikke noen reelt liksom:) Lykke til til deg også)
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Ring til de sjukehuset du har og hør om dei har en jordmor med psykeatrisk bakgrunn. :-) vist du hører til sus i stavanger vet eg dei har ;-) og ho kan eg virkelig anbefale på det sterkeste. Mange mer enn du aner har de slik, men er et tungt tema å snakke om mye lettere å snakke anonymt om det. Så er ikke i ditt hode bare :-) Ønske deg masse lykke til videre. Å er de noe du lurer på er de bare å sende pm å spør så ser eg den når eg er her inne. Er ikke inne så ofte lenger merke eg. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå