Gå til innhold

Naboen har hatt lyset på dag og natt i noen dager nå... Begynner å bli bekymret


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg selv har nettopp flyttet hit og vet egentlig lite om hvem som bor i det andre rekkehuset som jeg har utsikt til fra kjøkkenet mitt. Lysene i stua har vært på i mange dager uten å bli slått av (regner jeg med) da jeg har vært oppe om natta og tidlig om morgenen. Og selvfølgelig midt på dagen. I nesten alle de andre leilighetene slås lyset av til "normal" tid, og slås på igjen, men ikke i det ene huset...

 

Begynner å undre litt, for etter møblene å dømme bor det en eldre dame der. Men som sagt, vet enda ikke hvem/hvor mange som bor i de andre rekkehusene.. Er faktisk bekymret for at hun har svimet av eller rett og slett dødd. Ubehagelig følelse jeg har i meg når ikke utelys heller slås av til natta.

 

Hva bør jeg gjøre? Har litt lyst til å dra til det huset (eller ihvertfall utenfor for å "snoke" litt) og banke på døra for å se om noen kommer og svarer, men er redd det ville vært fornærmende for naboen min som jeg ikke har møtt enda. Det er mange rekkehus her også..

 

Kanskje jeg og datteren min tar oss en "tilfeldig" gåtur i oppkjørselen til naborekkehuset så får jeg kansjke vite litt mer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stikk over til en nabo som har bodd der lengre og som kanskje kjenner damen litt bedre. Kanskje de vet om hun er på ferie eller har havnet på sykehus eller no'. Om dere ikke finner ut noe, så gå rett og slett opp og ring på døra. Om damen åpner, så si det som det er, at dere ble litt engstelige for at noe skulle ha skjedd henne siden lyset var på. Om hun ikke svarer, så prøv å kikk litt i vinduene eller ringe henne.

 

Det er aldri feil å bry seg om naboene sine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ringe på og si at du bare ville hilse på naboen din? Og hvis ikke du får noe svar, kan du høre med de andre naboene? Du er god som bryr deg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke alle som slår av lys da, det gjør vi aldri her i huset...

 

Men hvis du er bekymret så er det jo bare å rusle over og ringe på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller, så er det så enkelt at hun eller han som bor der, er bortreist ifm høstferien og har latt lyset stå på for å forhåpentligvis unngå at noen bryter seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke disse husene er de best tilrettelagte for blinde da det er trapp her bl.a.

Men det med innbrudd vil jeg gjerne tro på:-) Håper det er en så enkel forklaring på det, for jeg har ikke sett noe aktivitet i huset heller i motsetning til alle andre hus jeg har utsikt til..

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...