Gå til innhold

Hvor lenge blør man etter utskrapning ved MA?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tar kortversjonen for jeg bar barn på tur i seng.

 

Fikk påvist MA i uke 10, fosteret var stoppet opp 9+3. Bekreftet på ny etter 5 dager for å være sikker. Det ble bestemt kirurgisk abort, noe jeg fikk time til dagen etter siste bekreftelse, da var jeg etter kallenderen 11+5. Ble lagt inn på morgenen og reiste hjem på ettermiddagen. Blødde mye en uke før det gradvis avtok og gikk over innen 14 dager. Hadde en del smerter de første 3-4 dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å blø litte grann i uke 13. Ikke nok til at det var en spontanabort, men nok til at legen ville finne ut av det. Ble sendt på tidlig ul og der så de at utviklingen hadde stoppet i uke 8. Siden mine blødninger var så svake, kom ikke kroppen til å få det ut selv. Så jeg fikk valget mellom cytotek og utskrapning.

Legen anbefalte utskrapning, så ble lagt inn dagen etter for å få det gjennomført. Fort gjort og ikke særlige smerter etterpå. Jeg blødde ganske mye de første dagene, men det gikk over mindre blødninger etter det. Det varte i litt over en uke.

 

Varierer veldig med disse blødningene. Noe blør nesten ikke, men andre blør veldig lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk utskraping i uke 12 + noen dager. Fosteret hadde stoppet opp noen uker før. Oppdager det tilfeldig ved tidlig ultralyd. Ingen blødninger som ga mistanker.

 

Etter utskraping blødde jeg en dag eller to. Hadde ingen smerter. Ble gravid igjen et år etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...