Gå til innhold

Enda et "Å nei, katten min er vekk" innlegg...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vet at det er sytete, men det er vel mange som har det som meg også. Selv om katten sansynligvis kommer hjem, må jeg bare lufte bekymringene mine litt her inne.

 

Det er skikkelig høst her og det er meldt minus om natten. Kanskje sne i helgen. Det er bare 2 grader ute nå og jeg liker ikke at hun er ute og reker nå.

 

Vi lar katten bo ute om sommeren, da det er det hun liker best. Så kan hun jakte om natten og få fred om dagen, som instinktet jo sier hun skal.

 

Hun har eget krypinn med kattedør og alt hun trenger, til og med sandkasse om hun ikke føler for å gå ut. Hun har seng, klorestativ, mat og vann og leker. Hun har kommet inn nesten daglig for kos, men trives best ute.

 

Om vinteren er hun alltid innekatt, og bor da i stua om dagen og i et (varmt) kjellerrom om natten, med alle tingene sine. Det funker kjempefint, år etter år.

 

Men nå bor vi på ny plass. Hun stakk av i en uke da vi flyttet hit, og i dag da vi samlet sammen tingene hennes for å flytte henne ned i kjelleren, så tror jeg hun kan ha tolket det til å bety ny flytting. Altså til nytt sted. Borte ble hun, fort som bare det. Opp i skogen, og har ikke vist seg siden. Og nå er jeg redd for at frosten skal ta henne. Det skjedde nemlig med en kattunge jeg hadde som barn. Innekatt. Stakk av i frosten, og ble funnet en uke senere. Stiv. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde nok tatt noen runder og ropt på henne, men katter er flinke til å holde varmen og finne seg et krypinn om det blir for kaldt. En kattunge har ikke samme kapasiteten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...