Gå til innhold

Skjer med at dere skriver "JENTE" om dere selv når


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Nei. Nå er jeg "bare" 32, men presenterer meg som kvinne, evt dame. Det er liksom noe desperat og håpløst over det å kalle seg gutt når man er 50, eller "sprek jente på 59. La nok bort "jente for noen år siden". Men mannen min kaller meg fortsatt for "pia si" da ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skal man skrive da lille venn? Kvinnfølk? Kone? Kjærring? Gammal Røy???

 

Når jeg har pasienter på sykehuset så kaller jeg menn oppi 60+ for gutter og damer i samme katergori for jenter. Og de blir MEGET glad for at jeg tittelerer de for det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg. Min mor sier alltid "jentene" om seg selv og sine venninner, jeg synes det blir feil.

Jeg synes for øvrig at vi mangler et ord på norsk som kunne bety kvinne. Synes det er kleint å kalle meg selv både kvinne og dame, men de er nå de ordene som finnes på norsk..

 

Mvh kvinne, 35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keg tok overgangen til kvinne for to år siden da jeg ble 27. Innså en dag at jeg nok ble sett på som, og følte meg som en voksen kvinne. I år ble jeg mor også, og det kunne ikke falle meg inn å se på meg selv som jente igjen. Men sier noen, "jentekveld" så protesterer jeg ikke og roper "kvinnekveld" akkurat. Sånnsett er det lov.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kvinne blir fremmed i for meg også, dame noe bedre. Men jente er nok det jeg kjenner meg mest igjen i. Jeg er også med i jenteklubb, har av og til jenteturer og jentefester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, hadde også tenkt å starte en tråd med dette temaet. Helt enig med deg, tenker at man etterhvert er kvinne og ikke jente..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir selvsagt noe annet hva man kaller andre, det blir som et kompliment. Men en eldre mann som presenterer seg som en gutt på 62 virker bare kleint på meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, "kvinnekveld":) Det ble jo faktisk helt feil! Dameselskap høres jo heller ikke ut som en heidundrende fest...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv ei hurpe på 35. Passer det bedre synes du, vesla?

 

Jeg foretrekker nok å omtale meg selv som "dame". Men fortsatt drar venninnene og jeg på jentetur og vi har jentekvelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hørt at det er noen aldersgrense på begrepene for å forklare hvilket kjønn man er... Det kommer jo bare an på settingen.

Jenta på butikken er jo bare ei ungjente for meg, men er "ho dama" for 4-åringen min. Jeg er for min egen del ei jente som nærmer seg 40, men er sikkert ei gammal kjerring for elevene mine. :) Jeg føler ikke at verken utseende, klesstil eller personligheten min gjør at jeg kan tittulere meg som kvinne, det blir for stivt, liksom. Så det er vel egentlig bare ens egne assosiasjoner til begrepene som gjør at vi bruker det ene uttrykket framfor de andre. Kjenner flere gamle kjerringer som er yngre enn meg, og flere jenter som er eldre enn meg, men bra damer er dem alle sammen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla? HAHA. Tror det var et par stykker her som følte seg truffet? ;P

Kall dere selv hva dere vil.. Synes bare det er litt krampaktig når damer på 39-40 skriver i datingprofiler; "Jeg er ei gladjente på 40 år".. Kan jo heller skrive at man er en positiv dame på 40 ;) Kjæresten min bruker å si at " Du er nå en tøff dame du altså", så til og med jeg kaller ikke meg selv jente! Jentekvelder kan man jo ha til man er 80, og blir jo noe helt annet når man gir komplimenter til pasientene sine, eller en bussjåfør sier til ei 90 åring; Da blir det 20 kroner unge dame"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Føler meg ikke gammel, så dame blir helt feil hos meg. Ser ikke ut som noen dame heller.

Jeg er rett og slett en jente på 34 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, synes det blir feil å kalle meg jente, jeg. Er 25 år. Kaller meg selv dame, og det gjør andre også. Men sier av og til "når jeg blir voksen skal jeg..." Det er mer feil enn de som kaller seg jente/gutt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jente har jeg vel ikke kalt meg på 20 år! Voksne damer ( over 20) som kaller seg selv for jente, blir litt sånn krampaktig " jeg er ikke voksen!" for meg. Dame og kvinne er jo ikke skjellsord, det forteller jo bare at man ikke er et barn lenger, men en voksen. Jentefest og jenteklubb blir noe annet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med 20.24

 

jeg er 35år og verken ser eller føler meg gammel.

 

men hvem er det så gidder å bry seg, og hvorfor?, kan ikke folk få si og kalle seg hva de vil!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...