Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Vi har vært sammen siden 1996 og gift i 7år og har to barn sammen ei jente på 4år og en gutt på 14mnd. Mannen min går rundt som en millitærgubbe og hærser og maser som en annen tulling. Lillegull øver på og spise selv og vist han søler på gulvet så braker hælvete løs,jeg må ta det opp og jeg må vske gulvet etter vær gang vi har hatt middag. Han sier at dette får du ta selv siden han skal spise selv. Orker ikke rot og mas så det må være ryddig hele tiden, jeg får nerver av dette kjenner jeg. Vist ungene er noe høylytte og bråker litt mye så snakker han til de med en gang. I dag sa han at vist jeg få hjertingfarkt så er alt din skyld! Merker at nå er det nok..men hvor skal jeg gjøre av meg..får jeg støtte fra nav?? Han mener vi skal flytte vært til vårt og ta en unge hver. Kan ikke si jeg liker den ideen? Han skulle gå rettens vei vist jeg skulle haa begge ungene osv.... Jeg er såååååååååååå sliten av og bli tråkka på nå..... jeg slapper mye mere av når han ikke er rundt meg..
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Herregud da jente...hiv han på hue og ræva ut av huset!!! Makan til møkkamann!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 hvordan er det for alene mammaer, for jeg støtte i fra nav eller hvordan fungerer dette?? Har han rett til og ha den ene ungen??
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Med 2 så små barn så trenger du ikke være redd for å ikke få støtte. Du får nok penger:) www.nav.no kom deg vekk, før han ødelegger de stakkars barna også!!!!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, det må retten avgjøre. Når det er sagt så får den som har had det meste av det daglige ansvaret og omrogen for barna hovedomsorgen for barna etter et brudd hvis det ikke er spesielle forhold. For å få støtte fra nav må du ha meklingsattest fra familievern kontoret, seperasjonspapirer er også greit å ordne. Det er en viss søknasdtid, men mener at den er på max 2mnd hvis man har alle papirer i orden. Kontakt familieværnkontoret eller nav for råd og hjelp. Virker du mannen din er en hustyrann.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Som mor får du stort sett medhold. Men reglene er endret litt der! Hvis du for eks ønsker å ta med deg barnet ut av byen og til en annen by, så er det større sjanse for at far får medhold, fordi du ikke skal ta barna ut av sitt vante miljø. Som alenemor får du støtte, ja. Du får det ihvertfall mye bedre enn det du får med den mannen. Jeg får vondt i meg bare av tanken! Jeg har vært i et slikt forhold, uten barn. Og jeg takker Gud for at jeg gikk! Nå er jeg i et fantastisk forhold, og vi har verdens vakreste sønn. Lyset kommer, når du kjemper deg ut av mørket. Kom deg ut! Han kan ikke bare ta den ene ungen. Det fungerer ikke sånn. Hvis du får frem hvor aggressiv han er, så vil du forhåpentligvis får hovedansvaret. Så sant du kan bevise det. Noen vitner? Noen som kan bekrefte det du sier? Han risikerer å gi barna angst. Og de må da være fryktelig redd for mannen? Har du spurt han rett ut? " Ønsker du at barna skal frykte deg?"
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Røm til nærmeste krisesenter. Da viser du at du er redd! Det får frem frykten... Kan komme godt med i samværssak
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Hvis du tar med barna til et krisesenter, og forklarer hvordan det er, så kanskje det kan hjelpe deg? De er veldig flinke. I tillegg vil det, som en annen sier her, gi deg litt poeng fordi det får frem at du er redd. De ser i papirene og ser : " Ja.. hun rømte til et krisesenter"
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 du får overgangstønad, 1 ekstra barnetrygd, hvis du har lav inntekt får du redusert pris i barnehagen, bostøtte.... kanskje e har glemt noe.......... nei han har ikke krav på en unge. og hvordan skal han klare å takle et barn 100%?? Ingen dommer vil skille søsken...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Trist situasjon som du er nødt til å komme deg ut av.. tenk hva dette gjør med barna! Men.. TIL DUNDRAS? hva i alle dager betyr det?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 Du burde komme deg til et krisesenter med en eneste gang. Han der drittmannen din, ja det er det han er, høres jo helt syk ut. Stakkars barn. Kontakt familievernkontoret. Kanskje en tredje person kan snakke litt vett i skallen hans.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Kanskje en variant av ad undas? Dattera vår forlanger å leke med vann og mat noen timer til dagen, ellers roer hun seg ikke. Er blitt slik at jeg står og tørker rundt henne mens hun heller ut vann fra diverse kopper. Men det er vel bare en fase...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 DUNDRAS betyr DUNDAS Sender deg en klem. Lykke til med avgjørelsen, skilsmissen, og det nye livet i harmoni og god toner for deg og barna alene i ett nytt hjem!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå