Gå til innhold

5000 - 7000 etter regninger??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg venter mitt første barn om to mnd. og har satt opp et budsjett (er forresten student og blir alenemor).

Ser ut til at i de "verste" månedene så vil jeg ha 5000 kroner å rutte med etter alle faste utgifter. I de litt bedre månedene så vil jeg ha ca. 7000 kroner etter alle faste utgifter. Alt av babyutstyr er kjøpt inn (absolutt alt, har til og med våtservietter :P) og har klær til babyen er ca. 4 mnd.

Vil jeg klare meg greit?? Jeg aner virkelig ikke hva det koster å ha en baby... Satser jo på at h*n tar pupp så jeg slipper mme (er jo det sunneste og det rimeligste ;) Vil ha det sånn halvannet år omtrent regner jeg med, burde gå det?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden du har kjøpt inn de dyre tingene, så synes jeg det høres greit ut. Vi er en familie på to voksne og 5 barn i alderen 3-13 år, og vi har 8000/10000 i mnd.. Det er nok til oss

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal gå bra vet du.

Lite råd.

Enkelte måneder kan by på uforutsette utgifter.

De månedene du har mer penger, spar dem slik at når slike utgifter kommer, så kan du faktisk betale dem.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5000-7000 etter regninger er betalt er vel ikke dårlig. Men du tenker kanskje på en del ekstra innkjøp etter babyen er 4 mnd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

¨Det kan nok bli noe trangt men det går nok bra.

 

Du må ha ganske store utgifter om du blir sittende igjen med s lite forøvrig. Kanskje noe du kan skjære ned på?

 

Overgangstønad er vel 12000. I tillegg kommer dobbel barnetrygd, små barnstillegg og noe bidrag fra faren. Da er en oppe i 16000. Med fødselsstipend på toppen av det vil du ha ca. 24000 inn. Tror ikke du får bostøtte men skulle ikke forundre meg;)

Har du ikke jobbet har du jo krav på engangstønaden også:)

 

Som sagt, utgiftene dine som student er skyhøye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men HI, disse 5000-7000 kronene, skal de inkludere mat også?

 

Og du som skrev at dere var 2 voksne og 5 barn på 8000-10 000 kroner i måneden, er dette inkludert mat?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en god del utgifter, ja. Har noe inkassogjeld som jeg var fryktelig dum og pådro meg for en tid tilbake. Vet dette er fryktelig dumt, men har ordnet med en betalingsordning og vil være ferdig innen et år.

5000-7000kr er etter alle regninger er betalt (husleie, månedskort, telefonregning/internett o.l, forsikringer samt at jeg har "lagt" av til strøm og lege innenfor dette budsjettet).

Men de 5000-7000 skal gå til mat og ja, må si at jeg drar jevnlig til Sverige og fyller opp fryseren. Har som sagt alt klart til babyen, men må jo kjøpe inn mer klær når h*n er ca. 4 mnd.

 

Må jo bare få det til å gå. Jeg kunne evt. betalt mindre til inkassobyråene, men er interessert i å få det unna så fort som mulig.

 

HI

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) I forhold til dette budsjettet så går det jo "akkurat" de månedene jeg har 7000. De månedene jeg har 5000 (er jo heldigvis fåtallet), så får jeg bare la være å bruke penger på postene "lek og fritid" og "klær".

Blir sikkert et litt kjedelig år, men Gud så glad jeg kommer til å være når jeg er ferdig med den hersens inkassogjelda! :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ønske deg praktiske ting til jul og bursdager, og prøv å få arvet klær/utstyr til babyen din og kjøpe brukt på finn eller lignende. Det er ganske mye de trenger etterhvert og det er helt sykt hvor mye f.eks en vinterdress og et par vintersko f.eks koster for en ett-åring. Skal du kjøpe mye nytt en og samme måned ryker hele budsjettet ditt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heldigvis allerede fått en del arveklær, men regner med å måtte kjøpe inn litt av hvert allikevel. Har heldigvis allerede 3 forskjellige vinterdresser til neste år. Innen babyen er halvannet år så er jeg ferdig med å betale på inkassogjelden og vil da få betydelig bedre råd.

Kunne valgt å betal mindre til byråene, men vil som sagt bli fortest mulig ferdig... Men må jo bare passe på at jeg er realistisk og...

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er inkludert mat ja.

 

Det er det vi har etter at strøm, kom avg, bhg, forsikringer, alarm, faste på tlf, viasat og huslån er betalt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri hatt mer enn det igjen etter regninger er betalt.

Vi lider ingen nød.

Klarer å spare og.

Så i år var vi på ferie i Hellas.

 

Jeg er alene med ei på 4 og har alltid vært det.

 

Får ikke overgangstønad siden jeg har hatt fast jobb hele tiden.

 

Har utbetalt 17000 ,det er inkludert en ekstra barnetrygd og bidrag fra far.

 

Eier egen leilighet og har det bra på alle måter.

Har ikke bil da,så det sparer vi mye på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...