Gå til innhold

Noen som har hatt en nerve i klem i ryggen? Er så vanvittig vondt.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva kan, skal, bør jeg gjøre? Klarer ikke bevege meg for det gjør så vondt. Er rundt korsryggen og ståler til siden og ned til knærne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg fikk det i nakken. ringe legevakten, kunne ikke bevege meg en cm. de ga meg morfin og voltaren rett i skinka. to tre uker før det ble ordenlig bra. er du sikker på at det er en nerve i klem og ikke en skiveutgidning? begynner du å føle lammelser eller får probmeler med vannlating må du ringe 113. Ellers er det ikke "farlig", men kan kreve operasjon. Kom deg til legen i morgen i det minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg er gradi å har nerve i klem, som gjør vondt fra rygg, rompe å stråler ned til kneet. Hadde slik sist jeg gikk gravid og. Fått beskjed om å spise mye omega 3 og "vrikke" på rompa når jeg går for å smøre opp litt.... Hmm, men jeg syns nesten det blir verre av den vrikkinga. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ut som et prolaps, ja.

Som det blir skrevet her, ring legevakt øyeblikkelig hvis du får vannlating eller avføringsproblemer. Også hvis du får økt vannlatingstrang.

et prolaps kan være så smertefullt at du trenger litt sterkere smertestillende, så ring til lege i morgen.

 

Her er en link hvor du kan sjekke hvilken skive som evnt er problemet:

 

http://demo.chiromatrix.com/3d_spine/nerve_chart/index.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt plaget med dette. første gangen det kom, var jeg på ferie og det var langt til lege o.l. så hadde min mor nåken paraginforte i veska så jeg dopa meg ned i to dager så ble det litt bedre :) Andre gang var jeg på jobb, da klarte jeg ikke å gå. så jeg krøp og ble bert inni bilen til en kolega. ho kjørte meg til sinn kiropraktor, han knakk meg og og masserte ryggen mi ( da gjor drit vondt). men dagen etter var jeg helt fin. no går jeg 1 gang i mnd til kiropraktor og har ikke hatt problem med ryggen etter det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk et eller annet i ryggen for noen uker siden hvertfall. Gjorde så vondt at jeg ikke klarte å røre meg, sto bare å grein. Klarte med nød og neppe å kjøre hjem fra jobb, men klarte knapt å gire. Altså, hadde jeg ikke mått gjøre det hadde jeg ikke gjort det.

Tok ibux, paracet og pinex forte og la meg i senga. Dagen etter var det sånn tålig bra.

 

Prøv med litt smertelindrene og se om det gir seg til i morgen. Hvis ikke, dra til naprapat i morgen!

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sendte akkurat melding til naprapaten min å spurte om en hastetime i morgen. Krysser alt jeg har for at det går bra! Tusen takk for svar dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...