Gå til innhold

Hjelp ! Klassekamerat som er helt klin sprø !


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Nå er det nesten sånn at jeg gor beskjed til foreldrene om at han ikke får lov å komme på besøk her.

At han er vill, roper og hyler er en ting.

Men nå i sted skulle jeg gå opp og be han roe seg ned - og da hadde han klatret ut takvinduet og var uke på taket.

Det er i 2 etasje og langt nok ned til at hna skader seg skikkelig i verste fall dør om han faller ned.

 

Det var flere barn på besøk her, men de andre klarer i det minste å oppføre seg.

Er det normalt at 7 åringer finner på sånt ? Jeg kan da ikke passe på dem på samme måte som med 3 åringer ?

 

Barnesikringer på vinduet har vi ikke, siden det er et soverom og rømningsvei. Men det skulle da jaggu være unødvendig å installere det med tanke på så store unger også.

 

Hva gjør man ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du gir beskjed om at han ikke får komme dit uten å spørre deg først, og så har dere ham heller der når det passer deg å være barnevakt. Det er ikke normal oppførsel på en 7-åring, men jeg har vært borti slike tilfeller. En i gata her, som av og til er innom, står og hopper i sofaen hele tiden... Hopper hopper hopper. Og han hører ikke etter når noen snakker, nesten som om han er døv. Men han er ikke så vant til at noen setter grenser... Kjenner moren hans og hun sliter med ham. Men hun vil ikke si fy eller nei til ham...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sier først og fremst ifra til gutten om at slik oppførsel ikke er lov hos dere! Hvis han ikke tar det til seg, så ville jeg sagt at dersom han ikke hører på det du sier, så får han ikke komme på besøk igjen.

 

Deretter vil jeg selvfølgelig sagt hva som hadde skjedd til foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sa såklart SVÆRT tydelig fra til han hva jeg mente. Han klatret inn igjen, men fortsatte å løpe rundt å hyle og herje.

Det synker ikke inn rett og slett. Han bare ser på meg med tomt blikk.

 

Jeg vil ikke ha ansvaret om han ramler ned rett og slett. For jeg vedder på at han kommer til å gjøre det igjen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må være noe med den ungen. Har erfaring fra både barnehage og småtrinnet på skolen, normalt friske barn oppfører seg ikke slik, men det du skriver minner om barn som kan ha feks AD/HD eller andre diagnoser.

Jeg hadde kontaktet foreldrene hans for en liten alvorsprat, når det gjelder barn med diagnoser så synes jeg det er svært viktig at foreldre til slike barn er åpne med andre barns foreldre, det blir lettere å få mer forståelse da i forhold til adferds avvik osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om han har noen diagnose eller ikke har jo ingenting å si. Det han driver med er like farlig og slitsomt uansett og HI får ikke mer tid av den grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...