Gå til innhold

Inspirert: hvis en vennine rygget over sykkelen til barna deres....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ville dere forventet at hun skulle tilby seg til å betale for sykkelen? Og hvis dette ikke kom...ville dere krev det? Jeg ville forventet at hun skulle tilby dette som en selvfølgelighet og derfor blitt litt sjokkert hvis det ikke kom fra henne..vet ikke om jeg ville spurt om det, og bare betalt selv men hadde sett vennskapet med helt andre øyne fra den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke krevd det... Men hadde absolutt blitt overrasket om hun ikke sa uoppfordret at hun skulle betale. Om det var en gammel rusten sykkel, hadde jeg ikke tatt i mot penger uansett, men det er litt tanken som teller her. Selv hadde jeg betalt uten å nøle om det var jeg som rygget over noens sykkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde forventet at hun tilbød seg å betale selvfølgelig. Men ikke sikkert jeg hadde tatt imot. Er bare prinsippet som gjelder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom sykkelen var parkert på en slik måte at hun burde sett den, så hadde jeg forlangt full kompensasjon/erstatning.

 

Men om den f eks lå slengt halvveis under bilen, skjønner jeg at hun kan nekte... Har sett plenti eksempler på at barna bare slenger sykkelen fra seg hvor som helst (mine barn også)

 

Likevel mener jeg det er hennes ansvar som sjåfør å sjekke at det er fri sikt bak bilen. Kunne jo vært en unge der`??

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde syntes det var litt merkelig om hun ikke tilbød seg det, men tror nok ikke jeg ville ha tatt i mot noen penger altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville forventet det, ja. Hvis hun ikke tilbød seg ville jeg ikke kommet med krav om det, men jeg hadde sansynligvis fortalt andre hva som hadde hent og hunn hadde sunket mye i min aktelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...