Gå til innhold

Kunne du blitt sammen med en eksnarkoman?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om du var alenemor nå, og så viser det seg at drømmemannen din har vært dopmisbruker, hadde du da bare gått uten og blunke eller stolt på at dette hører fortiden til og satset på forholdet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg gikk på den fella engang.. Det var 10 år siden han drev med narko.. vi levde lykkelig og greier... så ble jeg syk, havnet på sykehuset, og fikk ikke sååå mye tid med han... da fant jeg ut at han drev med narko igjen, politi / Razzia.. osv osv osv..

 

Det er jo ikke alle som er slik, men jeg ville ikke tatt den sjansen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Aldri. Har hatt god venninne som var ren i nesten ti år. Fikk barn og skulle få tilbakeført eldste fra fosterhjem. Fjorten dager før tibakeførsel sprakk hun og dølde av overdose en uke etter det igjen. Stoler aldri på en avhengig igjen. Veien ut er laaang, veien tilbake er kort som bare det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo litt ann på hvor lenge siden da. Jeg vet om noen som holdt på i sin ungdom men ikke i voksen alder, det kunne heller ikke falt de inn. Kommer kanskje ann på hvor hardt de holdt på også, om de klarte og slutte på egenhånd, eller måtte på avrusning og hele pakka :-/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer jo helt an på. Har vært misbruker selv. Sliter dessverre med at mannen min bruker dette mot meg i situasjoner der vi krangler. For det ligger virkelig i fortiden. Jeg har ingen kontakt med miljøet, bor en annen del av landet, og bruker ikke engang alkohol nå. Jeg hadde blitt sur om noen ikke hadde trodd meg når jeg sier dette er i fortiden. For det er virkelig det.

 

For å svare på spørsmålet: Jeg hadde sett an situasjonen. Hvem det var, hvem hans venner er o.l. Og jeg hadde gått meget langsomt fram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke klart det, da det vitnet om en tankegang og mangel på moral som jeg ikke kunne stått bak. Jeg ville også vært redd for senskader, så nei, det kunne jeg ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer helt an på hva du legger i eks narkoman. Har han vært på heroin kjøret, så hadde jeg nok ikke tatt sjansen. Men er det slik at han har røyker hasj daglig i flere år for så å sluttet for en tid tilbake hadde jeg ikke hatt noen problemer med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Har sett for mange slike forhold gått til helvete, og med unger innblandet. Hadde aldri tatt sjansen på det!

 

Han kan være stoffri lenge, men veien tilbake til dritten er kortere enn man tror...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Aldri. Neverevereverever. Ikke en alkis heller, for den saks skyld. Avhengigheten vil alltid være der, selv om de klarer å holde seg nyktern/edru.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...