Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Hei folkens! Jeg er ganske fortvilet. Det er nå 1 uke etter fødsel. Lysten var allerede på plass dagen etter nurket kom til verden. Men pulsen falt en del på henne og de klippet meg to ganger under fødselen. Ifølge jordmor som tok en titt nedentil mente hun at de hadde klippet i overkant mye.. Så her sitter jeg på en badering og lurer på hvor lang tid dette kan ta før jeg kan kose med min kjære igjen? Jeg er veldig glad i sex så dette er urolig kjipt syntes jeg.. Krysser fingrene for at jeg kan begynne med sengekos om 7 dager, men er vel kanskje vel optimistisk? Isåfall noen tips om hva annet man kan finne på som begge vil ha glede av?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Du bør vente i minst 3 uker, det er ca hvor lang tid det tar for stingene å gro helt fikk jeg vite. Etter det "må" dere bruke kondom de neste 3 uke pga infeksjonsfare.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 For meg tok det ett år før sex var godt igjen. Dritkjipt og dessuten noe som dysses ned når forkjempere for vaginal fødsel får bestemme. Jeg er ingen tilhenger av keisersnitt, men syns dette fokuset på at det alltid går så bra er overdrevet. Kropper er forskjellige, så kanskje er du fin om fire uker, men du burde ikke sitte på badering. Sitter du rett på herligheten går hevelsene fortere ned. På badering presses alt blodet ut i det område som er skadet..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #4 Skrevet 10. oktober 2011 Takk for tipset! Hvordan opplevde mannen din det? Hvordan var det for deg å være i en slik situasjon? Jeg var hos jordmor i dag. Hadde mistanke om at jeg hadde sprukket opp og dette bekreftet hun Fikk de samme rådene som før. Grønnsåpebad/lactacyd ellers holde det rent og tørt. Men når hun fortalte at det trolig ville ta lengre tid, var det nesten som om hun slo luften ut av meg. Syntes virkelig det er trist og vet ikke helt hvordan jeg skal forholde meg til det..
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #5 Skrevet 10. oktober 2011 Er vel best å vente til 3 uker etter fødselen da, er hvertfall det jeg har fått beskjed om, og da med kondom. Vi holdt oss til det vi fikk beskjed om, jeg klippet en god del, slik som deg, og fant det små ømt å ha sex igjen da., men godt var det jo.
Anonym bruker Skrevet 10. oktober 2011 #6 Skrevet 10. oktober 2011 Gruer meg til å være tilbake på dette stadiet igjen.. Første gangen vi hadde sex etter fødsel forrige gang var vel etter ca 6 uker. Jeg kjente ingenting, han kjente ingenting... Trivelig ja! Heldigvis ble jeg jo normal igjen etterhvert, men til å begynne med var det ikke noe å skryte av nei.
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #7 Skrevet 11. oktober 2011 Blir man mer slapp nedentil etter man har sprukket opp?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå