Gå til innhold

Flere enn bare meg som blir provosert? Sugne foreldre.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Om det innlegget om ens foreldre var gode, hi i den tråden hadde levd med en far som hadde alkoholproblemer.. og opplevde vold? (Var det ikke sånn??)

Uansett, hun er jo like vel glad i de, og mener de er gode foreldre??

 

Jeg svarte sist i tråden, og skjønner ikke helt hva vil hun vil med det.. Hun kan da ikke mene at foreldrene var gode??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uansett hva foreldrene utsetter deg for i barndommen så er barna glade i foreldrene sine. Det er det første vi lærer om omsorgssvikt i hjemmet. barna vil alltid støtte foreldrene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvorfor er det slik?

 

Og er jo på en måte slik at Hi i den tråden forsvarer faren, og nå er hun da ikke noe barn? Hun er da voksen nok til å forstå at det var galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har nok litt å sette deg inn i når det gjelder psykologi.. Dessuten, "dårlige foreldre"..? Høres helt fjernt ut. Det var ikke bra å drikke, det var ikke bra å bruke vold, og han skadet ungene sine. Hun hi i den andre tråden må vel ikke si at han var dårlig sv den grunn? Hun har sikkert mange gode barndomsminner likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt en alkoholisert far oppigjennom oppveksten (helgedranker.)

Han er det faktisk ennå, og foreldrene mine er ennå gift.

Jeg ville for alt i verden ikke byttet vekk den barndommen jeg hadde, da den faktisk har gjort meg til den jeg er. Min far var vel og merke ikke voldelig. Han var verdens snilleste, men kunne(/kan) si mange dumme ting når han var(/er) full...

Jeg elsker mine foreldre ufattelig høyt, og først nå har jeg overbevist min mor om at det er hun som må gjøre noe, og ikke han.

 

Så jo, jeg forstår godt hva hun mener med at foreldrene var gode.

Det skal nok oppleves for å forstå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha...hun sa klapp igjen! Jeg ler meg forderva her jeg sitter å leser ;)

Det er jammen forskjellig hva folk sier!

Litt barnslig...men jævli morsom ;)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på en far som "fester litt mye", og en far som gjør alle høytider til en skrekk (ligger i spya si på sofaen mens Sølvguttene synger julen inn, osv.)

Man vet ikke hvordan akkurat denne faren har oppført seg, bortsett fra at hun har sagt at han var voldelig et par ganger. Kanskje han dyttet eller slo til mora deres?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvorfor i all verden lager du en tråd på dette?`

 

For det første.. du kunne ha skrevet dette i den andre tråden..

 

Og for det andre så er dette på kanten til hets... (siden du direkte henviser til hun skriver) Du lager en tråd om hvor provosert du blir over henne.. Barnslig..

 

Og jeg støtter meg til de de over her skriver.. du ser jo ting kun svart hvitt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barna vil ikke alltid støtte foreldrene sine. Jeg ringte barnevernet selv da jeg var 12 år for å få meg selv og søsknene mine ut av hjemmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15:58:

Jeg vet ikke om det er meg, eller noen andre du sikter til, men "fester litt mye"?? Hadde det bare vært så vel... Hadde han bare vært ærlig om det..

 

Her snakker jeg om en far som har skjult sine øl- og spritflasker siden jeg fikk ben å gå på. Jeg har selv fulgt etter ham mange ganger som barn, og tatt ham på fersken, og han har allikevel benektet det. Han hadde også en gjemmeplass bak i baggasjerommet under reservehjulet til spritflaska si. Den kunne han finne på å drikke av når han kjørte rundt med meg og min lillebror. En gang var han for drita til å hente mor mi på flyplassen, at jeg som 16 åring selv kjørte for å hente henne. Jeg så selv at jeg ikke kunne klare det, og kjørte hjem igjen.

En gang husker jeg han sa "Nei nå går jeg ned i kjelleren og henger meg." Etter en krangel med mamma. Han mente det jo selvfølgelig ikke.. Han var jo bare full og dum, men du kan tro at man blir redd som 8-åring når faren sier noe slikt.

 

Man finner også fort ut at pappa er julenissen hvis man ser han sjangler og lukter alkohol.

 

Man skal ikke bagatellisere slike ting -Uansett! Det er faktisk fortvilende å ha en forelder som er så snill, og som man elsker så høyt, som er så uærlig, og som man faktisk ikke kan stole på.

(I dette tilfellet riktignok kun når han drikker, og det blir oftere og oftere med årene..)

 

Måtte bare få det ut. Det er noen her inne som bare ikke ANER hva de snakker om... Håper ikke HI i det andre innlegget leser hva noen her presterer å lire ut av seg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke grunnen til at du ble så provosert ?

Uansett skriv spørsmålene heller rett til meg, i den tråden jeg har istedenfor å lage en ny en og drive å diskutere..

 

Hi fra den andre tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg engasjerer meg i dette temaet. Det var faktisk ikke rettet til deg. Det kan være jeg er litt hårsår på dette området, det kan jeg dessverre ikke helt hjelpe for.

 

Jeg aner ikke hvor den andre tråden er? Svarte bare her, fordi noen nylig har oppretta denne?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det var forresten ikke meg som oppretta tråden, hvis det var det du trodde? Jeg er jo slett ikke enig med HI i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm. Det var forresten ikke meg som oppretta tråden, hvis det var det du trodde? Jeg er jo slett ikke enig med HI i denne tråden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...