Gå til innhold

Blir man så dårlig av forkjølelse?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Har vært forkjølet og hatt vond hals i over to uker (litt av og på men ikke ille). Siden helgen har jeg vært ordentlig slapp og dårlig tillegg (lå på sofaen hele helgen). Mandag og tirsdag gikk jeg på jobb (dumt kanskje) men det gikk greit nok, men tirsdag var jeg helt knust. I går og i dag har jeg vært hjemme - helt utslått. Sovet og sovet og orker nesten ikke opp av sofaen. Har vond hals, vonde kjertler, tett nese, vondt i hodet, litt hoste og som sagt veldig slapp. Har ikke feber. Er dette bare forkjølelse? Jeg er "aldri" syk så dette synes jeg er ganske fælt. Hvor lenge varer dette da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nok kroppen som sier at nok er nok.

Stress, bevegelse, fremmede bakterier og luftforandringer kan gjøre en lett forkjølelse om til noe verre, så var nok dumt av deg å dra på jobb.

Er du bekymret, så spør du legen, men siden du ikke har feber så ville jeg heller ikke tro det er noe farlig, så fremt det ikke virker som om det er noe galt med lungene dine.

 

Slapp av nå, og plei deg selv! Drikk MASSE, sov og spis sunt. Luft litt, og hold deg varm. Kos deg med en god bok eller en fin film.

God bedring :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nøyaktig det samme som jeg har høres det ut som. Er heller "aldri" sikkelig syk, men nå er jeg syk på femte uken. Første uken var slik du beskriver at du har det nå, de tre neste var slik du beskriver at du hadde det, men nå er jeg tilbake til slik du beskriver nå. Var sykemeldt første uken, men så slepte jeg meg på jobb igjen. Skulle sikkert aldri gjort det. Var til legen igjen i dag og er sykemeldt på nytt med streng beskjed om å ta det med ro og ikke gå på jobb igjen før jeg føler meg skikkelig frisk. Legen sa at det er et virus som går nå som gir influensaaktige symptomer, og som varer i ukesvis, og at det tar enda lenger tid med oss "flinke piker" som absolutt skal på jobb selv om vi ikke er helt bra. Bedre da å være noen ekstra dager hjemme og bli skikkelig frisk fikk jeg beskjed om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som meg for 6 mnd. siden. Jeg gikk på jobb, stod opp og følte meg pyton, tenkte at det gikk seg til og holdt på sånn til jeg skjønte alene på jobb en dag( stemmen var vekk og så vondt å svelge at eg måtte spytte ut mitt eget spytt.) at jeg måtte på legevakten. Der ble jeg lagt inn med mistanke om hjernehinne betennelse.Viste seg åvære streptokokker i halsen men fikk symptomer så sterke pga. presset jeg la på meg selv. Det gjør jeg ALDRI igjen. Plei deg selv og TA DET MED RO.Det er kun du som taper på å overarbeide deg =)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tusen takk for seriøse svar alle 3! Takk for gode råd og varmende ord også! Dette var både litt skremmende, men også litt godt å få bekreftet at man skal ta det med ro! Jeg har så vanvittig dårlig samvittighet for å ikke gå på jobb at jeg har vurdert å bite det i meg og dra i morgen, men jeg tror jeg hører på dere og blir hjemme, selv om jeg føler meg litt bedre for nå tror jeg det er på tide å bli helt frisk! Og lege neste steg tror jeg.

 

Hvordan går det med deg som skrev sist her? Og hvor lenge gikk det før dere andre ble friske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...