MiniMeAndMe+spire Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Har dere leid produkter til reisen? Hva finnes i ditt område? Tenker på PramPack etc..
Litt for mye Skrevet 7. oktober 2011 #3 Skrevet 7. oktober 2011 Hva er Pram pack? Hvor skal du og hva ønsker du?
PeppaPig Skrevet 7. oktober 2011 #4 Skrevet 7. oktober 2011 Kommer jo veldig an på hvor gammelt barnet ditt er, hvor du skal, hvordan du skal reise (fly, tog, bil, båt) Eneste jeg noensinne har leid er bilsete til jenta mi. Pram pack aner jeg ikke hva er, men høres ut som noe til barnevogn?
❤lille stjerne❤ Skrevet 8. oktober 2011 #5 Skrevet 8. oktober 2011 vi har ikke leid noen ting til barnet når vi har reist. Prampack ble vel oppfunnet da vår datter nesten var ferdig å bruke vogn. Vi har heller tatt med en eldre vogn vi ikke er så redd for. Vurderte å leie bilsete da vi reiste til Thailand, men fant ut at det var både enklere og billigere å kjøpe et brukt billig sete å ta med seg. Jeg er litt fanatisk når det gjelder sikkerhet i bil, så det har aldri vært aktuelt for meg å ta henne på fanget i bilen i utlandet. For å sikre henne så godt vi kunne så brukte vi et sete i klasse 1 da hun var 2 år. Hun var under 13 kg og hodet stakk ikke over kanten, så det gikk akkurat. Da hun ble for stor for dette så brukte vi beltestol. Ikke optimalt i forhold til hvordan vi sikrer henne hjemme selvsagt, men det beste vi kan få til på reiser. Ellers har vi ikke trengt så mye. Barnestoler har de som regel på restaurantene og hvis ikke har vi hatt henne på fanget eller hun har sittet i vogna og blitt matet. Vi har også alltid fått barneseng på hotellene. Alle steder vi har vært (Hellas, Croatia, Thailand) har de hatt brukbare bleier (pampers finnes over alt, Huggies fungerer fint og noen steder har de også hatt libero). Nestle barnemat og div produkter har vi funnet i Hellas, Thailand og Croatia. I Croatia hadde de til og med Hipp. Men det er ikke de samme middagene som her hjemme og det brukes både sukker og sjokolade i grøt og mos.
Raych Skrevet 8. oktober 2011 #6 Skrevet 8. oktober 2011 Vi leide Airshell på flyplassen (Værnes). Kommer vel an på flyselskapet om dere kan leie Airshell, de har ikke avtale med alle. For 2 uker måtte vi betale ca 200 kroner. Den var stor, så vi fikk mye ekstra oppi der utenom vogna, hehe:)) Veldig greit å pakke vogna i den.
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. oktober 2011 #7 Skrevet 8. oktober 2011 Jeg har med meg bilsetet hennes, vognen jeg bruker på reise er en jeg har kjøpt brukt på Finn.no, så den gjør ikke noe om blir ødelagt. Men den har klart seg veldig bra. Har fått reiseseng der det har vært nødvendig. Har hatt sengetøyet med selv (i vogna) og hennes skinn til å sove på bare for at det skal være hennes lukt og det hun er vant til. Mat og bleier får man kjøpt over alt uten problem, så der hadde jeg ikke giddet å tatt med meg noe mer enn det man trenger fram til man har vært i butikken. Pleier å ha Ellas fruktsmoothie på flyet (ta med en/to til alle flygninger) og vann på tåteflaske for å uligne trykket når hun ikke lenger vil ha pupp. Det er smart! Da jeg var i Tyrkia hadde jeg med en liten reise-vannkoker så jeg kunne lage grøt på hotellommet, og sterilisere flasker. Koster null på elkjøp og er veldig praktisk! Har vært i Tyrkia, Irland og Slovakia med henne så langt og reiser 3 uker til Israel neste lørdag, så jeg har litt erfaring
Cornelianelia Skrevet 10. oktober 2011 #8 Skrevet 10. oktober 2011 Har aldri brukt pram pack. Har hatt med reisetrille på alle våre reiser. Har pakket den godt før reisen, og den har ikke blitt ødelagt. Hadde med bilsete da et av barna var så små at det satt i babybilsete. De større bilsetene har vi aldri tatt med oss. Hvis vi leier bil, så leier vi bil med bilsete. Reiseseng har vi hatt med oss noen ganger, andre ganger ikke. Kommer an på hvordan vi har bodd. Har reist ganske mye med ungene, synes jeg. Eldstejenta på fem år har vært i Portugal, Spania (to ganger) Italia, Kypros, Sverige. Første gang vi dro var hun ni måneder.
lille sprelle Skrevet 10. oktober 2011 #9 Skrevet 10. oktober 2011 Har aldri leid noe som helst i den forbindelse. Vi har en forholdsvis rimelig vogn vi har med. Ingen krise om den går i stykker, men det har aldri skjedd. Har i tillegg en ergo vi bruker på flyplass osv (eller dvs. vi gjorde da hun var mindre, ikke nå lengre)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå