Gå til innhold

Endelig får det konsekvenser!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=571222

 

 

Og bare for å si det først som sist; jeg jubler selvføgelig ikke for at barn blir fratatt foreldrene, MEN som en "seier" til de som f.eks har en X som gang på gang får samvær selv om det er bevist bruk av narkotika. Eller til de stakkars barna som merker bruken; ved hyppige fester, folk som går inn og ut, åndsfraværende foreldre osv.

 

Og selv om jeg ikke jubler over at barn og foreldre må skilles stiller jeg alvorlig spørsmål ved omsorgsevnen til en som kjøper narkotika samemn med barnet sitt. Selv om barnet ligger i vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig med HI

 

Barnet skal være i fokus og i slike saker er det akkurat det de må ta hensyn til. Hjelper ikke at far krever fordi han har rett, hvis han ikke engang er egnet til å ta vare på seg selv. Hvordan skal slike personer da ta vare på et barn?'

 

Når det er sagt, så er det mange triste skjebner der ute, og jeg skulle ønske de fant veien ut av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å HERREGUD! Nå fikk jeg ufattelig vondt en den ungen:( Håper og det var mer enn bare hasj denne mannen kjøpte.. og isåfall hvis ikke, burde virkelig dem som kjøper alkohol å få barnevernet på døra! jeg er helt sjokkert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er klar over at hasj er ulovlig i Norge?

Gud forby om noen kjører med fremovervendt barnesete før ungen er konfirmert, men litt hasj gjør da ingenting!

Har man en kriminell og narkoman far, så har man det bedre uten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det står jo at hvert enkelt tilfelle vil bli vurdert individuelt og at de i dette tilfelle vurderte det til at barnevernsvakta var riktig. Minimum er at det blir sendt en bekymringsmelding til barnevernet og den kan jo ende opp i at familien blir vurdert til å kunne ta seg av barnet uten mer oppfølging.

 

Jeg syns det er helt greit at en som blir tatt for å kjøpe narkotika blir meldt til barnevernet, spesielt når de har barnet med på å gjøre ulovlige ting. Og blande alkohol inn i dette spørsmålet syns jeg er tullete så lenge det tross alt er lov å kjøpe alkohol i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner vel ut i fra teksten her at det skal mer til enn bare kjøp av litt hasj til for å miste omsorgsretten. Poenget er jo at de som er tatt for kjøp av hasj følges opp videre når de har barn.I dette tilfellet har de tydeligvis avdekket et langt mer alvorlig tilfelle etter avhør og oppfølging. Og det, er HELT riktig å kjøre på med dette samarbeidet. Det mest urovekkende med dette er at det ikke har vært denne oppfølgingen FØR. Tenk hvor mange triste sjebner som kunne vært unngått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...