Gå til innhold

Kan man virkelig kreve det?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Ser det har vært tråder om at man skal erstatte ting som har blitt ødelagt på besøk hos dem, eller at de har ødelagt andres ting selv. MEN! Ser at folk som har fått ting ødelagt, krever NYE ting i erstatning uansett alder og stand på tingen som er ødelagt. Så hvis man ødelegger gammel rusten komfyr, skal man da kjøpe en helt ny en for 9000 kroner, selv om den gamle var klar for dynga? Da får jo den andre personen vinning den ikke skal ha!

 

Hva mener dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

De som krever nye ting i erstaning uansett alder .

Er for meg mennesker som liker å utnytte andre og bare tenker på seg selv og sitt.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener man skal ertsatte ting man har ødelagt me det den tingen er verdt...

 

Og at man heller gir penger enn og kjøpe nytt. for om man har en sykkel som kostet 2000 kr, men den er 5-6 år gammel, da har den jo synket i verdi så kansje en 500-1000 kr hadde vært aktuelt og betale for sykkelen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det synes også jeg. Det er urimelig hvis ungen ødelegger en gammel bilderør-TV som er klar for utskifting og så vidt fungerer, og eieren forlanger at jeg kjøper svær flatskjerm for 10 000. Det er virkelig å gjøre penger på andre folk det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men la oss si at eieren av den ødelagte tingen har nettopp denne gammle tingen fordi vedk. ikke har råd til å kjøpe ny. Dersom dette er en gammel tv så er det lissom helt ok at om ditt barn ødelegger tvn så skal du kanskje betale 500 kr. og eieren sitte der uten tv?

 

Sier ikke at man skal få en tv som er større og flottere, men det blir litt feil i mine øyne dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man kan skaffe til veie noe som er brukt, men ellers like bra som det som ble ødelagt bør det være helt greit, men om man ikke kan skaffe det er det jo bare nytt som er muligheten. Loppemarkeder kan være et godt alternativ når det gjelder gamle ting. Hovedproblemet kommer når det dreier seg om ting med affeksjonsverdi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når folk mister bøker de har lånt på Biblioteket, kommer de ofte og sier: "Du kan ikke ta så mye for den gamle lefsa".

Men Biblioteket må jo faktisk kjøpe ei helt ny bok for å erstatte den gamle som låneren har mistet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...