Gå til innhold

Er paranoid eller gravid, hjelp ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg er litt paranoid, men har prøvd sååå lenge på å bli gravid nå at jeg er livredd for å miste. Jeg har klart å inbille meg selv at jeg har hatt en abort av noe slag, etter noen kraftige magesmerter.

Det er nå en uke siden og jeg har forsatt ømme bryster, vondt i ryggen med stråling ned i rompa, super trøtt, frysepinne og kvalm, vanskelig å tro a det disse symptomene er innbilt da jeg er veldig instilt på at jeg ikke er gravid lengre.

Men når jeg prøver å tenke forsnuftig, så er det noe som tilsier at jeg ikke er gravid lengre ? Det er vel vanlig med magesmerter, kanskje ikke så kraftige, men det skjer uten at det har gjort noe skade ?

Jeg har veldig lyst til å ta en ny graviditetstest, men er redd den kan bli falsk positiv om hormonene henger igjen etter en mulig abort. Eller er hormonene borte eller så lave etter 9 dager ? hadde symptomene også vært borte da eller henger disse igjen en stund etterpå ?

Setter stor pris på innspill fra dere som har vært borti lignende.. tusen takk!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke vært borti noe lignende men hadde jeg vært deg så hadde jeg snakket med min fastlege så fort som mulig om dette!! Be om en henvisning til ultralyd! :) Da får du ihvertfall sikker svar om du er gravid eller ikke :) Håper du ikke har mistet. Masse lykke til:)

Skrevet

helt normalt med magesmerter :) når det er sagt så er tidlig UL det eneste som kan gi deg et sikkert svar. Ikke alle leger gir henvisning ved tilfeller som du beskriver, men en kan jo også gå privat om en er villig til å betale litt.

jeg har kraftige magesmerter (minner om menssmerter) når jeg har det travelt. Hos meg er det kroppens måte å gi beskjed at jeg må roe ned tempoet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...