Gå til innhold

Våkner om natta og tror jeg skal svime av... (samme som på "spør jordmødrene")


TrultemorM2Småtrulter+2012 :)

Anbefalte innlegg

Er gravid i uke 26, og har slitt med svimmelhet og at jeg lett besvimer siden slutten av første trimester. Jeg kan ha dager hvor jeg er skikkelig svimmel og i ulage hele dagen, og klarer ikke annet enn å ligge/sitte. Ellers har jeg også veldig fort for å bli svimmel hvis jeg står eller går for lenge ("lenge" er et relativt ord, for det er ikke lenge det er snakk om i det hele tatt), og får jeg ikke satt meg ned, eller helst lagt meg ned, så besvimer jeg. Så en tur på butikken er et ganske sjansespill, kan du si... Prøver å ta mine forhåndsregler så det ikke går så langt, men hender innimellom likevel. Det værste er egentlig bare følelsen av å ikke ha kontroll og at det er så lite som skal til før man blir så svimmel og uggen, og at jeg også er det nesten hele tiden. Blodtrykket var på de første svangerskapskontrollene forholdsvis lavt, men nå sist var det 100/70, og jordmor sa at det var fint. Så hun sa at jeg hadde nok ganske ustabilt blodtrykk og ofte blodtrykksfall, utifra det jeg fortalte om formen min.

 

I svangerskapet sliter jeg ekstremt med søvnmangel, fordi jeg har store smerter i bekken og korsrygg og er superkvalm om natta. Så på det meste får jeg meg et par "høneblunder" iløpet av natta. De siste ukene har jeg også slitt med at jeg våkner på natta etter en sånn "høneblund", og bare er helt syykt svimmel (selv med øynene igjen). Følers ut som jeg skal svime av når som helst, og er forferdelig ekkelt. Og når jeg snur meg rundt for å se om det hjelper å skifte liggestilling, så føles bevegelsene mine helt ukontrollerte og jeg er liksom helt i svima. Hjelper heller ikke at jeg endrer liggestillingen, kan ligge og være sånn svimmel i flere timer, og kan også fortsette utover morgenkvisten og dagen. Hva er dette? Kan det være tegn på at noe ikke er som det skal, eller er det like normalt som at jeg er svimmel på dagtid? Er det noe jeg kan gjøre for at det evt skal bli bedre? Har prøvd både å få i meg drikke og noe å spise, uten hell... Noen andre som har erfaringer med dette?

Takker for svar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ingen ekspert på dette, men jeg blir fort svimmel hvis jeg ikke får nok søvn. Så hvis du kun sover høneblunder på natta og ikke noe på dager er du jo i veldig underskudd på søvn og kan være derfor du er så svimmel!!!

 

Har du mulighet til å sove på dagtid?? Jeg hadde tatt kontakt med legen for en sjekk. Tror ikke det er normalt å ha det slik du har det nå =)

 

Masse god bedring...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...