Gå til innhold

Hva gjør dere på når dere er hjemme med barna...? trenger inspirasjon;)


Sannellerslik?

Anbefalte innlegg

Har 2 barn på 1 og 3 år.

Men har litt problemer med å finne på ting med dem..

vi leker på gulvet, ser på tegnefilm, og ja... er ute når det er fint ver.. men det er det jo sjeldent her!:P Er så surt og kaldt ute nå, derfor er det ikke so kjekt å dra ut med en 1åring.. Så derfor synst jeg det blir litt lange dager inne..

ikke så lett å bake e.l heller att med 3åringen, fordi den minste står bare å sutrer opp etter meg da...:P

har ikke så veldig mange å besøke, men drar avogtil på besøk til en venninde, søstra mi, foreldrene mine eller svigerforeldrene..men kan liksom ikke farte på besøk heller hver dag:p

Sååå - hva driver dere med når dere er hjemme med barna? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sett dere ned og mal, fingermaling er kult for de =)

Trolldeig

puslespill for minstemann

 

En liten tur ut hver dag er ikke så dumt, uansett vær... Hvis ikke 1-åringen liker mye klær og div så ta med vogna ut så kan h*n sitte i vogna mens 3-åringen leker.

Det hjelper mye med bare 30 min...

 

Husk at det går tid til på og av-kledning, ypperlig for 3-åringen å øve på å kle på seg yttertøy selv (hvis h*n ikke allerede er en racer på det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lage sokketroll og teater bak sofen/bordet....

male, tegne, lese. finne ting på tur som kan males og som man kan lage ting av..... kongler, pinner, blader ifine farger.....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to barn, en på ett og en på to.. er ikke i barnehage, så får finne på ting med de selv da ja:)

 

Male

Tegne

Leire ( til toåringen, ettåringen bare spiser leira..hun får noe annet:)

spill (billotto, deler det i to og spiller med han mens hun bare ser på tegningene og "sorterer i to esker...;)

leser bøker (pekebøker fenger begge her ennå da..)

bygger duplo

matllagning

synger

hører musikk

"fri lek så klart

ute:

Sandkasse

små turer med niste, bål...

trilleturer og med meis/sele (er både mor og far hjemme kan jo bareden ene tå med en av ungene ut på tur)

 

tenk ellers på at de jo er aktivisert iløpet av dagen, så ikke sikkert de trenger så mye "action" på ettermiddagen? Men kan jo være kjekt å være ute på ettermidagene innimellom .. tenker nå jeg da...

 

Er litt vanskelig mht. alder, 1- og 3åring krever ganske ulikt, men det jevner seg jo fint om et år eller to:) Kjekt med så tette barn syns jeg, blir greiere å finne fellesaktiviteter i årene fremover, tenk på det du:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...