Gå til innhold

Jeg rygget over sykkelen til venninnen min, JEG måtte betale for ny sykkel.


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Endelig fikk jeg fingeren ut og kjørte langt for å besøke venninnen min. Etter besøket skal jeg til å rygge, og kjører over sykkelen til datteren hennes som ligger rett bak bilen. Utrooolig kjipt, men JEG måtte betale for ny sykkel. Sa til henne at vi kunne ha spleiset, men nei. Hun mente det var fullt min skyld.

Dette ble et veldig dyrt besøk for meg som hadde lite penger i utgangspunktet. Jeg var singel i en liten leilighet, og hun kjærest, med 3 barn og flott stort hus. Men det er vel ikke det som er avgjørende...

 

Hva synes dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt normalt at du måtte betalt. Som bilfører har du et ekstra stort ansvar for å være aktsom. Du sjekket tydligvis ikke bak bilen, dermed din feil. Vær glad det ikke satt en unge der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart at du ikke skal betale for den!!!!

Hun burde jo sjekket at ikke datteren slang i fra seg ting rett bak DIN bil!!! Folk er frekke altså - også skal liksom DU betale, når det er de som slenger rundt seg.

Ikke spar på denne såkalte venninnen din - tenker hun bare er ute etter pengene dine!

Synes ikke du skal ta kontakt med henne før hun ber DEG om unnskyldning! Synes faktisk hun kunne kjøpt en blomst til deg for å vise deg at hun skjønner hvor frekk hun er!!!

Tenk å kreve at Du skal betale?????? Når ble det liksom billisten sitt ansvar hva andre strør rundt seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Faktisk der mener jeg at du som kjørte har det hele og fulle ansvar for å se hvor du kjører og om det ligger noe bak bilen før du rygger. Man kan gjerne diskutere barns ansvar for tingene sine, men barn er barn.

Jeg vet ikke hvor mange ganger nabobarna til en venninne av meg slenger fra seg både sykler, sparkesykler, skateboard ++ rundt bilen min. Må alltid flytte på et eller annet så jeg kan kjøre meg ut igjen når jeg er der.

Skulle jeg være så uheldig en gang å kjøpe over noe så hadde jeg selvsagt erstattet det, men jeg forsøker å unngå det, så jeg går alltid en runde rundt bilen å sjekker før jeg setter meg inn.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11.34 her....

For de som skulle være i tvil - så er mitt innlegg sarkastisk fra begynnelse til slutt!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er naturlig at du betaler ja, men kanskje du kan spørre om å betale det i rater hvis du har det litt knepent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jammen godt det ikke var et barn du rygget over!

Selvsagt er det du som skal betale for ditt skadeverk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sykkelen stod stille, din bil var i bevegelse, du satt bak rattet. Og du lurer på hvorfor du må betale for skadene? Jøssemin, vær glad det ikke var et barn du kjørte på ......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var i akkurat samme situasjon nettopp HI. og jeg syntes det var drøyt å måtte kjøpe nye sykkel. Da datteren min på 5 år la sykkelen sin bak bilen i sommer så den ble rygget på fikk hun selv ta konsekvensene og være uten sykkel resten av sommeren. da har hun lært å ta vare på sakene sine bedre. mannen min rygget på en sykkel for en stund siden og måtte ta den med for å fikse den. det kostet like mye som å kjøpe ny og pappaen til jenta mente vi skulle kjøpe ny. men at jenta skulle få seg ny sykkel så lett som bare det fordi hun slenger den fra seg midt på gårdsplassen bak en bil med henger det er ikke rett mener jeg. Vi fikk fikset sykkelen selv heldigvis og sparte den nye sykkelen til datteren vår som hun får neste år. den sykkelen mannen min rygget på var gammel og røstet. Men, min datter lærte av tabben, den andre jenta gjorde ikke det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan i alle dager kan du mene at noen andre skal betale for noe DU har gjort. Det her var din skyld, du er ansvarlig for å sjekke at det er klart bak bilen når du rygger. Tenk om du hadde rygget over et barn!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, tuller du?

jeg hadde straks sagt at jeg betaler, og jeg hadde aldri spurt om vi skulle spleise på det?? sa du det?? hjelpes..så frekt!!

hvis jeg hadde tråkket på en fin leke som f.eks tilhørte en vennine sitt barn, da er det jo JEG som skal betale, hadde ikke spurt om å spleise!

 

Og at du ikke har så mye penger mens de kanskje har det. Hva har det med saken å gjøre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er tydlig det er enkelt å få seg en ny sykkel. Greit skal huske på det til enste gang, vist jeg ønsker meg en NY sykkel...Så skal jeg legge den bak naboens bil, eller med andre ord..Bal bilen til de som er på besøk hos meg.

 

En sykkel, er ikke alltid så lett å se, den er jo nesten flat når den ligger på bakken. Ikke er de store heller disse barnesykklene.

 

Egentlig så syns jeg at moren skulle hatt kontroll på hvor datteren slenger tingene sine, og at man ALDRI setter en sykkel bak en bil, men heller ved ett gjerde, garasje eller noe annet. aldri bak en bil!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk veldig enig med deg anonym 15:03

 

Et barn KAN være utspekulert også. Legge sykkelen flat bak hjulet på passasjersiden og VOILA. Jeg får HELT NY SYKKEL.

Kanskje en med litt flere gir denne gange OG GPS, moahaha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig sammentreff!

 

Naboen min rygget nettopp over den nye syklen til jentungen min. Hun hadde imidlertidig slengt sykkelen i gården hennes, og når naboen kom hjem kjørte hun rett på sykkelen så den ble helt ødelagt.

 

Jeg har ikke forventet at hun skulle kjøpe ny sykkel, ei heller spleise. men må innrømme at det var veldig hyggelig da hun sa hun skulle betale for ny sykkel, evt spleise. Jeg kommer nok ikke til å la hun betale for hele syklen, men godtar en spleis...

 

Om jeg hadde vært den som kjørte på ville jeg nok tilbudt meg å kjøpe en ny sykkel av ren høflighet, men håpet på en spleis..... Om hun hadde insistert på at jeg skulle betale hele, ville det nok drøyet noen ti år før jeg hadde kommet på besøk igjen.....

 

Jeg har imidlertidig 3 barn og et stort hus.... ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene burde lære barna sine at man setter ikke en sykkel bak en bil uansett. Sykkelen kan bli ganske så flat, å da er den ikke så lett synlig. JEG skal også begynne med ¨å sette alle de sykklene jeg ikke har råd til å fornye, bak ens bil..YES!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...