Gå til innhold

Elsker den voksnede magen, men er utrolig slitsomt på jobb, 15+4


annbo

Anbefalte innlegg

Jeg begynner å føle meg litt mer opplagt på morgningen. Men det er tøft på jobb. Jobber i bhg og har en veldig krevende barnegruppe. Jeg har ikke fått noe tilrettelagt og føler meg som en enorm byrde for alle på avdelingen og generelt på jobb. Så jeg sliter meg ut med å prøve og kompanserer for at jeg er gravid. Men GLEDER meg helt enormt over den voksnede magen og kan bare ikke vente til jeg blir størrre, føler meg flott rett og slett (må være lov å si det). Føler at det er altfor tidlig og sykemelde meg. Men med tunge løft og nesten ikke mulighet til å sette seg ned i fem minutter så vet jeg ikke hvor lenge til jeg holder ut. Noen andre som har det på samme måte eller som har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har det på AKKURAT samme måte. Er 16+4, storbarnsavd./krevende barnegruppe/bleieskift/løfting av bord og benker/underbemannet/hjelp fra vikarer som ikke klarer å henge med 100%. Jeg fortsatte som før, mulig jeg overkompanserte litt i tillegg, for å ikke virke sliten.

Har sovet 15 min. i hver eneste pause siden uke 11, og sovet et par timer etter jobb nesten hver dag. (stakkars 6 åringen hjemme, bra hun koser seg i pappas selskap)

I forrige uke hadde jeg hatt vondt i hodet etter hver eneste arb.dag i 2 uker, så fastlegen sykmeldte meg i 2 uker fremover for å se om det hjelper.

 

Har fått masse støttemeldinger fra jobben etter at jeg ble borte - tror faktisk ingen der skjønte/eller tenkte over hvor slitsomt det kan være å ikke være i 100% god form lenger når man er i bhg...

Håper på bedre tilrettelegging når jeg er tilbake, OM jeg kommer fullt tilbake.

(Ligger på 3 dagen med hodepine nå, selv om jeg har vært hjemme)

 

Har ingen tips - men HØR PÅ KROPPEN. Den sier fra.

Nektet å s.melde meg, men fastllegen sa jeg ikke hadde noe valg, så da ble det sånn for nå. Snakk med fastlegen din, du.

 

Og lykke til! Vet akkurat hvor rart og trist det føles å "forlate" barna på jobben, men man må jo fokusere på det nye og sarte livet i magen også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har KRAV på tilrettelegging! Og om jobben ikke kan tilrettelegge har du krav på svangerskapspenger - IKKE bruk opp sykepengene - tenk om du blir syk under permisjon eller etterpå og ikke har mer sykepenger å gå på!!! Husk at sykepenger ikke teller som sykefravær på et år, men på 3 år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg jobber også i barnehage med en stor og krevende barnegruppe og stort fravær, jeg har også hatt litt problemer med hvordan jeg skulle tenke i forhold til sykemelding, for jeg har hatt vondt i bekkenet noen uker, og vert utrooolig trøtt i 3 mnd. (Noe som begynner og gi seg nå) men min Leder i barnehagen kom til meg og sa at alle gravide kan søke om tilrettelegging gjennom nav, (Hun har søkt om 3-4 t dagen for meg) Da kommer en "Vikar" inn og er der i kjernetid slik at jeg slipper unna stelle situasjoner og lignende. Du kan få et nei på søknaden, men det er verdt og prøve. I tillegg går dette utenom arbeidsplassens økonomi... Så jeg ville spurt lederen i barnehagen om og sende en søknad for deg...

 

I brevet jeg har mottat fra NAV, heter det Forsikr. risiko sykefravær...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...