Gå til innhold

Bursdagsgave til mormoren min på 80 år.. Trenger gavetips :))


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hun har vel alt hun trenger. Blomster eller sjokolade blir det alltid så mye av, så bør finne på noe annet.

Spør om tips her, for jeg klarer ikke finne på noe lurt.. ;)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Luksus er en god ide, f.eks en eksklusiv håndkrem e.l.

 

Min bestemor setter også pris på slike ting som ulltrøyer, ullsokker osv, hun unner seg ikke slikt heller. Til jul i fjor kjøpte jeg en singlet i ull og silke med en blondekant rundt halsen og hun bare strålte over det lekre undertøyet ;)

 

Min bestemor (på 93) liker også å lese, så abonnementer på ukeblader, koselige bøker osv er også populært.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotobok :)

 

Jeg gav det til min mormor da hun ble 70 år.

Hadde med bilder av alle barnebarna. La inn babybilder av alle, så skrev jeg på siden av dato vi ble født, og hvor store vi var.

Så kom det bilder fra barndommen og frem til nå.

 

Hadde også noen bilder med oldebarn.

Skrev noen sider med dikt om det og være bestemor (søk på nettet så kommer det mange opp)

 

Spurte også alle barnebarna om hva de forbinder med bestemoren vår, skrev disse tingene opp på en egen side :)

 

Momoren min reiser masse, og fotoboken er det viktigste hun kan ha med seg- Masse skrytebilder og vise frem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da mormoren min ble 80 nå i sommer hadde jeg og broren min lagd en fotobok (bestilte på nettet)

Hadde scannet inn bilder fra livet hennes i kronologisk rekkefølge. Bilder av besteforeldre/foreldresbryllup- barndom, konfirmasjon, hennes eget bryllup, når hun fikk barn. mammas dåp/konf. osv helt tom hennes oldebarn. med bildet av de sammen.

 

Hun ble kjempe glad:)

 

Er litt jobb å finne bilder og få scannet, men resultatet ble veldig bra!:)

Hun fikk også litt penger for hun ønsket seg det til å kjøpe seg en god hvile stol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også tenkt å tipse om fotobok :) En flott gave å få. Det er litt jobb, men verdt det.

 

Ellers gavekort på fotpleie, deilig for godt voksne føtter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta henne med ut på middag på restaurant eller se en teaterforestilling sammen med henne. Spiller ikke noen rolle hva, bare gjør noe sammen med henne som hun kan like og huske med glede :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at gamle mennesker ikke vil ha fornuftige gaver med mindre det er et eller annet de bruker daglig som har gått i stykker.

 

Mine gamlinger elsker å få noe til dem selv. Og det må være lekkert!!! Slik at de kan vise det frem og skryte av det.

 

Det være seg en lommebok, en brosje, et flott handlenett, et matchende sett med vanter og skjerf/sjal, ullundertøy med blonder. Poenget er at det skal være til henne, brukes av henne, det må synes og det må være lekkert.

 

Glem fornuftige gaver, glem duker og gardiner, glem baderomsartikler og tekopper. Disse tingene har hun samlet opp nok av gjennom tidene og selv om det er på tide og bytte ut så blir det ikke det..... Har prøvd!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å lage en kurv med div ting til min farmor på 90 år.

 

I den har jeg:

 

Syltetøy/marmelade som koster litt.

Te i løsvekt

Te sil

Ullsokker

Ukeblad

En kopp

En god såpe

Konfekt

 

Til jul har jeg oppi juleting som : sur sild, julekaker,julepålegg,en nisse ol

 

I tilegg kjøper vi 5 sekker ved fordi hun bor i en gammel bygård og det er så kaldt der om vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestemor (70 år) er veldig glad i å ta bilder og har frem til nå nylig brukt ett sånt gammelt kamera med film i, for det har jo fungert så fint;) Men nå fikk hun digitalkamera av bestefar i bursdagspresang. Så vi kjøpte henne en digital fotoramme som passet til minnekortet i kameraet hennes, sånn att hun kan ta minnekortet rett fra kameraet og sette inn i bilderammen,så får hun hele tiden glede av alle de fine bildene hun tar:) Kjøpte med 1 ekstra minnekort, sånn at hun alltid har minnekort i både kameraet og rammen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mange gode tips.. Godt å få litt inspirasjon, for det er ikke så lett å finne ut hva man skal kjøpe synes jeg..

Tusen takk :)

 

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da farmor blei 80 kjøpte vi en såkalt kolonial kurv til henne. fant en fin kurv også la vi oppi:

godt syltetøy

en spekepølse

litt div ost

kjeks

bridge blanding(hennes favoritt:):)

gode sokker

en god krem

en god såpe

te

kaffe

+++

hun blei rå fornøyd for hun bor i eldrebolig og er nødt til å handle alt sånt selv og med en sånn kurv slipper hun å handle på en liten stund:):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...