Gå til innhold

3 mann = luring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ofte hørt at det 3 barnet er en luring? hva ligger i de ordene? eneste jeg har merket her til er at det klaffet på første forsøk med dei 2 første, og den 3 brukte me 4mnd på :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også hørt det og jeg spurte JM om dette, hun mente at det hadde noe med fødselen å gjøre... for de kan visst være litt både og!! Men som en regel pleiede hun å si til 3.gangs at fødselen vil være en god mellomting mellom første og andre... =)

Mer vet jeg desverre ikke =)

Skrevet

For meg betyr "luringen" i magen en som ikke var planlagt og som sikkert tar oss alle med storm :)

Og jeg håper fødselen vil gå like fint som de to første :)

Skrevet

det har med fødselen å gjøre;)

Att mange tror de "vet" hvordan 3.fødselen blir, men så blir den helt anneledes enn mann tror:p derfor kaller de 3.mann en luring ;)

ett eksempel på en venninne: 1.mann tok litt lang tid (9 timer tror jeg), 2.mann gikk fort (4 timer) som er typisk med nr2. Men med 3.mann startet fødselen med heftige rier, hadde 5 cm, og BOM så stoppet den opp... etter en god stund måtte de bare gi henne drypp fordi det ikke skjedde mer. tok vel vannet først, men d heller hjalp ikke. tilslutt fortsatte fødselen igjen og ut kom ungen;-) absolutt ikke sånn hun hadde forestilt seg fødsel nr 3!;)

Skrevet

For meg var nr 3 en luring mtp fødselen. Riene begynte fint og jevnt fra morran, da det var knappe 5min mellom,reiste jeg til sykehuset, og så fort de tok på beltet stoppet ALT! Startet på ann igjen etter 2t og resten av dagen hadde jeg jevne rier m 5min mellomrom en time, så økte mellomrommet den neste timen (10min), så en time 5min og så økte d igjen....ut på kvelden virka det som om riene forsvant helt, så plutselig da jeg skulle stelle meg for kvelden kom plutselig de siste kraftige åpningsriene. 25min senere var tulla ute. Måtte knipe sammen i bilen.... Bare 10min etter ankomst i gangen på føden...

Skrevet

Eg har ei venninne som hadde to raske fødsler først, og 3. fødsel stoppet det midt i, og måtte settes igang igjen ;)

Ser at det er to lignende historier skrevet oppforbi :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...