jaaada Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 jenta mi på 5 mnd nekter plutselig pupp.. er fryktelig slitsomt og leit og jeg ANER IKKE hva jeg skal gjøre! hun skriker som om all verdens er galt når jeg legger henne til så nå har jeg endt opp med å "lure" henne til å spise, dvs legger henne til når hun er på vei/nettopp har sovnet slik at jeg kan bytte sutten mot puppen.. noen tips og råd? vil dette gå over av seg selv? fatter ikke hva som plutselig skjedde men det er utrolig slitsomt og ikke noe gøy hverken for mor eller datter.. snufs.. nå blir det mest flaske med mme eller pumpet mm men det er så tungvindt.. blir veldig glad for tips og råd jenter!!
jaaada Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #2 Skrevet 6. oktober 2011 må legge til at dette er barn nr 2 og aldri opplevd det før. har ikke mensen og er ikke gravid igjen..
Tira Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Okay. Dette har jeg vært igjennom 2 runder med, og problemet oppsto hos oss pga litt ivrig bruk av flaske noen dager. Jeg kontaktet ammehjelpen og fikk endel bra tilbakemeldinger. Kutt ut flaske med en gang! Gi heller med kopp eller t-skje(slapp av, dette er ikke noe du trenger å drive med lenge. Kun til problemet er over). Det du gjør allerede er kjempebra med å bytte sutt med pupp! Tilby puppen ofte, men ikke dytt den med tvang inn i munnen på barnet. Gå på ett relativt mørkt rom for å amme. Der er det ikke så mye spennende å se på. Prøv å ligg intil ungen hud mot hud slik at hun har tilgangen. Ummmm...dette er noen av tipsene jeg fikk, men om du kontakter dem får du sikkert fler. Det var til veldig god hjelp for meg. Puppenekten hans varte i ca 3 dager hver gang. Det var skikkelig slitsomt første døgnet og så avtok det gradvis. Vi har begynt å bruke flaske igjen vi altså, bare ikke riktig så hyppig som før.
jaaada Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #4 Skrevet 6. oktober 2011 takk for svar og tips! ringte ammehjelpen og hun trodde kanskje jenta mi hadde vondt/betennelse i ørene så nå har jeg prøvd div ammestillinger og funnet ut at noen faktisk funker; f.eks at hun sitter i vippestolen sin;) ser morsomt ut og jeg føler meg helt superteit og ikke så feldig akrobatisk eller myk men men. Nå har vi gått til bruk at saltvannsdråper og paracet på lur så satser på at det går fort over.. fotsetter med smok/pupp trikset og mørkt stille rom... blir nok litt kopp etc innimellom også til dette går over
Babygirl Juni11 Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Dette skjedde med min datter også da hun var 3 mnd. Jeg var helt fortvilet og la henne til puppen absolutt hele tiden, og prøvde å få henne til å spise. Var redd for å miste melken og for at hun ikke skulle legge på seg. Det som skjedde var at alt ble mye verre. Var hos barnelege og hans råd var å ALDRI presse henne til å spise. Han sa at hvis hun ble tilbudt pupp /bedt om å spise for ofte ville hun bli matlei. Hans råd var å roe ned, glemme å se på klokken, slutte å pumpe meg, og ikke tilby pupp før hun viste tydelig tegn på sult. Jeg gjorde som han sa, og etter to dager løsnet alt og hun begynte å spise igjen:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå