Gå til innhold

Ville du hatt 1åringen 40 % i barnehage ?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fikk barnehageplass til jenta vår idag. Dette er barnehagen til storebror så hun er godt kjent der og skal alltid inn der å leke når jeg henter og leverer broren...

 

Jeg søkte om 40% plass til henne ettersom jeg er hjemmeværende.. Hun er veldig sutrete her hjemme på dagtid så tror det kan være godt for henne å komme litt i bhg..

 

Det som er ille dumt er at bhg åpningstider er fra halv 7 til halv 6, så jeg vil jo miste masse kontantstøtte ettersom de regner ut fra barnehagens åpningstider...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare vær obs på at det kan være en vanskelig overgang å gå bare 40 % i barnehage. Da blir det endel opphold mellom hver gang hun er der, og det er ikke alle barn som fikser så greit, spesielt ikke de minste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min datter på 15 mnd begynte nettopp i barnehage. Hun går to dager i uka. Det går fint det, men hun takler det ikke like bra som sin storesøster. Det er nok fordi hun er så liten. Hun gråter når jeg drar, og jeg synes jo selvfølgelig det er fælt. Men hun gir seg med en gang jeg har gått ut døra da. Bortsett fra det så koser hun seg veldig der. Hun går ikke sammenhengende dager, selv om det hadde nok vært det beste. Men det passer ikke for oss siden jeg går på skolen to dager i uka. Hvis jeg ikke hadde vært avhengig av å ha henne der de bestemte dagene, hadde jeg muligens heller gått for 40 % stilling over tre dager i uka. (Fra 9.00-15.00). Da får de en viss kontinuitet. Uten at det går noe mer utover kontantstøtta di. Må også nevne at hun har blitt mye mindre sutrete hjemme etter at hun begynte. Mye mer selvstendig, og leker mye mer for seg selv. Hun ville sitte på armen min omtrent hele dagen før, men det er det så godt som slutt på nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sagt det var veldig lite, jeg da. Hun kommer jo ikke skikkelig inn i rutinene fordi hun er så kort eller lite i barnehagen. Hva med å være fra 10-14 hver dag? Sånn at hun får kontiniutet i hverdagen sin??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår minste begynte 40% i barnehage da han var 1 år. Jobbet turnus så fikk det til å gå opp med turnusen at jeg kun jobbet dagtid tirsdager og torsdager. Men det fungerte ikke. Det ble rett og slett for lite tid i barnehagen, og for lang tid mellom hver gang fra torsdag til tirsdag. Så etter avtale med ped.lederen der så økte vi plassen til 60% slik at han gikk 3 dager i uka, og det fungerte mye bedre. Han falt mer til ro, kom inn i rutiner og trivdes bedre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt begge mine 40% i barnehagen fra de var 18 mnd til de var 3 år. Det har gått fint, ingen gråting når jeg drog og de fant seg fint til rette, men de var svært rolige. Når jeg ser hvordan de ble etter at de begynte full tid, er det ingen tvil om at jeg hadde startet med full tid tidligere. De ble mye mer utadvendte og så ut til å ha det mye bedre. Jeg ville heller hatt henne korte dager, hver dag, og heller fått meg en liten helgejobb eller noe for å jobbe inn kontantstøtta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...