Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Dvs, når er det man skal registrere seg som samboere, etter man er blitt sammen? Har en kjæreste nå som er på flyttefot inn til meg, han har flyttet en del av sine ting hit, og bor mer her enn hjemme hos seg selv (grunnet store avstander mellom våre boplasser). Han har enda ikke registrert seg på min adresse i folkeregisteret, men tenker å gjøre det om et par uker. Så når skal man melde adresseendring? Må tillegge at jeg kun mottar utvida barnetrygd, så mister overhode ikke noe penger bortsett fra de 970 kr i måneden, noe som betyr ingenting verken til eller fra for min del.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Når dere føler det er riktig at han kun bor hos deg?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Takk for svar. Er litt i tvil siden jeg ikke vil "presse" ham til å melde adresseendring før han er 100% klar på at han HAR flyttet inn, men er usikker på hva reglene sier på det. Går det an å melde samboerskapet til NAV uten at han har adresse hos meg enda?
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Nav regner dere som samboere etter å ha bodd sammen i et år.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har vært samboer 2 ganger og har aldri registrert det hos nav. Man får gjerne brev 1 gang i året om at man må si fra når man har vært samboere i mer enn 1 år, og så lenge han ikke har adresse hos deg så er det ikke noe å tenke på enda
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Den dagen begge parter er registrert på samme adresse.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 Skjønner den, 09:28, men når MÅ man registrere seg på samme adresse? HI
Mirakelbabypåvei Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Man MÅ jo ikke registrere seg på samme adresse, men blir vell bare slitsomt om han ikke gjør det da han får langt vei for å hente posten;) Jeg og min sambo bodde sammen i to år før han skifta adresse (har ikke lurt nav for vi har ingen stønader vi har krav på) men hans mor bodde 8 km unna, så posten for han var lett å hente:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Han må hvertfall endre postadressen sin! Bor dere på samme adresse er det jo naturlig at han endre adresse Etter 2 år blir man regnet som samboere. Man må f.eks ha samme adresse i minst 2 år før: - man kan få prøverør - livsforsikringen til partneren osv osv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå