123SOL Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Idag kom hun samtidig som meg og veslemor igjen. For to dager siden kommer en av de nye mannaene i barnehagen med ei lita jente som ikke kan å gå ennå. Tipper hun er -+et år bare. Dama er eldre enn meg, det vil si mellom 35 og 40 tipper jeg. Vel. Hun kommer da kl ca 8 når det er samling og frokost i barnehagen og rekker datteren sin over til en av de annsatte hvorpå hun sier: "Hun har bæsjet på seg, men det er ikke så farlig. Kunne du ha skiftet på henne etter maten?" ????? Jeg på min side tenker jo, herregud, skal de andre ungene sitte å kjenne på dritt lukta mens de spiser + at hvordan kan hun vite at jenta hennes ikke blir sår av å sitter med bæsj i rumpa i ca 30min?? Vet ikke hva det endte med, men regner og håper på at hun ble skiftet ganske fort. Idag kom hun rett etter oss igjen og automatisk så blir det til at jeg tenker "det er hun bæsje dama" huff, ikke pent, men hallo...
2 hjertegull :) Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Hihi, vet ikke helt om jeg skal le eller grine, av din tanke "bæsjedama"! Skjønner veldig godt hvor den tanken kommer fra. Jeg vil tro hun ble skiftet på med det samme moren gikk. Hadde det vært jeg som jobbet i den barnehagen, så hadde ikke barnet sittet med bæsj i stumpen hele måltidet. På den andre siden, så kan det jo ha vært en veldig spesiell annledning som gjorde at hun sa det hun sa. Kanskje hadde hun det travelt? Kanskje er hun usikker, kanskje ville hun ikke være en "byrde" for personalet midt i måltidet? Man kan jo aldri vite hva hun tenkte. MEN jeg ville skiftet på mitt eget barn før jeg dro, uansett hvor travelt jeg hadde hatt det
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Hun bæsjet kanskje på seg på veien til barnehagen, og så ville ikke mammaen være til bry, hun synes kanskje det var litt flaut å levere en jente med bæsjebleie fra seg? Jeg synes ikke det var så fryktelig sært, jeg, det er vel ikke så enkelt å være ny mamma i barnehagen heller og ikke vite hvordan alt funker. Hun tar seg sikkert godt av barnet sitt og skifter bleie når det trengs uansett.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 Hehe.. er med på tanken... men men.. kunne vel hendt værre ting? Om moren er så "sløv " mht bleieskift som det kan høres, så ville vel ungen være sår rimelig ofte eller?? Og hun ville reagert?? Vel vel.. mine unger vil ikke spise når de har bæsjbleie -eller spiser veldig veldig lite.. har nok hendt jeg ikke helt har koblet manglende lyst på mat og bæsjbleie, så stakkarene har sittet måltidet ut uten at jeg merka det (ikke altid det stinka da de var yngre...), Så ble det bleieskift og evt. ny runde med matbordet... med langt bedre apetitt:)
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2011 #5 Skrevet 11. oktober 2011 tja syntes ikke dette var så unormalt. jenta kunne jo ha gjort seg ut på tur til barnehagen. jeg synes nesten det er litt rart at du med engang tenker det værste om dette. slapp an av, ingen er perfekte;)
Ida-Sol Skrevet 11. november 2011 #6 Skrevet 11. november 2011 Hmm, synes igrunn det er rart med de som synes det er greit å la barnet litt sitte med bæsj i rompa ved matbordet eller uansett hvor jeg da.. Hvis du VET at ungen din har gjort i buksa så skifter man det, eller får noen til å skifte. Denne mammaen burde spurt en av de ansatte om de kunne skiftet på datteren om hun ikke hadde tid selv. Æsj, tenk deg da, 20 stykker rundt borde og hun skal sitte og stinke?? en overdriver ikke da når en ønsker at barnet blir skiftet på, hallo...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå