Gå til innhold

Dåp- Hva må ordnes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha dåp neste helg og er helt blank på hva jeg har igjen å ordne.

Ting jeg har ordnet:

1. Mat, kaker og annet innkjøp som brus, kaffe og snack.

2. Lokale, kirke, og faddere er i boks.

3. Bordkort og sanghefter er straks ferdig (lager selv)

4. Dåpskjolen er ordnet

Det eneste jeg kommer på som jeg må fikse det er å kjøpe servietter, lys og et par blomst til å ha på bordet.

Hva mer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nr. 3 bør du droppe. Ellers høres du rimelig klar ut.

Skrevet

Delegere ansvar. Ryddehjelp, servitører, hvem ordner hva og når? Legge tidsplan rundt taler, ammepauser, og når og hvordan få til små dupper under arrangementet.

Skrevet

Nei, vi er en gjeng med sangfugler så snahefter blir det...bordkort syns jeg også må til. vi er 26 stk

Skrevet

Droppe? Tuller du? Det er jo noe av det fineste rundt dåpen. :)

Skrevet

servitører trenger vi ikke da vi skal ha koldtbord. alle går å forsyner seg selv med det de vil ha. ryddingen tar jeg og mannen..blander ikke gjester oppi det. Søstrene mine og mannen kommer sikkert til å hjelpe å rydde uansett hva jeg sier. det er ingen som skal tale..kun sanger. Jeg ammer ikke forran publikum så akkurat under selskapet blir det Nan å få. Baby sover når han vil sove, jeg kan ikke lage timeplan på det.

Takker for svar :)

Skrevet

Så heldig du er som har en så lettvindt baby. Her måttte vi ha eget stille ammerom for å få i han noe mat, siden han var oppgiret av all moroa og alle folka. Blir fort mye for en liten kropp. Av samme grunn måtte det settes av tid til å gå ut mellom koldtbordet og desserten, så han fikk trilles og roes ned og hadde mulighet til å falle i søvn.

Vi hadde altså koldtbord, men måtte ha to servitører til å ta seg av slike ting som å sette frem kaker etter en stund, siden kakene ikke bør stå fremme og bli varme mens folk spiser fra koldtbordet. Også greit med det siden dere foreldre faktisk skal rekke å spise litt, samtidig som dere skal passe den lille. Plutselig spør noen om å få satt på mer kaffe, samtidig som noen vil ha kokt tevann, og en annen lurer på om det er flere servietter. Kanskje er det noen som trenger å få vist hvor badet er? Desuten kan hjelperene være gode når folk skal få hengt av seg jakkene når de kommer. De kan også hjelpe med gavebordet.

Det var en del barn i vår dåp, så greit å avklare hvem som trår til med kost, støvbrett og ministøvsuger om et glass eller en tallerken går i tusen knas. Det var da de jeg kaller servitører hos oss. Det kan jo skje uforutsette ting, og dere må kanskje stikke ut hvis dåpsbarnet kaster opp eller skal skiftes på. Også greit i tilfelle det kommer noen barn, å ha med, eller avtale med foreldrene å ha med stilleleker, som dukker/biler eller brettspill for de som er store nok. Så slipper dere vræl og løping rundt babyen som forhåpentligvis sover litt.

Kanskje trenger dere faktisk ikke servitør/hjelper, men jeg nevner bare alle aspekter så det er sikkert at du har tenkt igjennom det hele og ikke får deg en overraskelse.

Skrevet

mange takk for gode tips! :)

hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...