Alessi med 2 fine gutter Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 hvordan er formen? Hva er klart til fødselen? Her er det 17 dager igjen, dvs jeg er 38 uker i dag. Inne i "fødeuken" i forhold til når storebror kom! Formen min er ok, men magen er i veien for ALT, og jeg har store problemer med å få på meg sokkene om dagen. Tror folk ville ledd seg ihjel om de så meg ligge på sengen og akke meg mens jeg prøver febrilsk å tre sokkene på føttene - som virker så aaaalt for langt borte! Sover også ekstremt dårlig for tiden, og klarer ikke å sovne før rundt 02 tiden, helt uavhengig av når jeg legger meg. Det meste er nå klart til at lillebror kommer. Fødebagen er pakket (untatt toalettsaker), alle klær og sengetøy etc er vasket og sengen (vuggen) blir redd opp i dag. Ha en fin dag alle flotte gravide damer )
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har 22 dager til ul-termin og 14 dager til menstermin, og i hele natt har jeg vært i troen om at jeg skal snike i køen... Har ligget med sterke menssmerter, korsryggsmerter og jevnlige tak i magen siden kl 03 i natt. Det er fortsatt vondt i magen og jeg har noen uregelmessige tak enda, så jeg lever i håpet. Jeg har sendt mannen på jobb og siden kl 06 i dag har jeg bakt 24 cupcakes og en eplekake (har lovt å bake til en bursdag i ettermiddag). Jeg har ikke pakket noen fødebag, så det bør kanskje gjøres. Forhåpentligvis tar dette seg opp og da blir dette Dagen med stor D! (jeg velger dog å være litt pessimist, så får det heller bli en stor overraskelse om riene kommer for fullt!!!)! Nå skal jeg ut og gå en laaaang tur med bikkja for å se om vi får speedet opp ting noen hakk! Håper alle får en finfin dag (til tross for magene som nå begynner å bli kraftig i veien)!!! Er flere som sliter med å få på sokker om dagen :-O
lisstupp Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 20 dager igjen. Sokkene dropper jeg om dagen :-) håper det ikke blir mye kaldere før babyen kommer. men er varm på bena så det går en stund til. Her er også det meste klart, selv om jeg kommer på litt småtterier nå og da. I dag blir det kosedag sammen med den vordende storebror på 3 år. Vi skal nok være inne å se på at det regner og blåser.
*Lissja* Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 65 dager her... synes i grunn tiden går fort og får av og til litt småpanikk når jeg tenker på fødselen. Spent på godt og vondt ) Her er bekkenet vrangt, men ellers skal jeg ikke klage... veldig følsom, men det tror jeg er mest fordi vi har pusset opp og jeg sitter og ser på alt som skal ryddes opp i før termin... frustrerende når man ikke kan gjøre stort selv. Men men.... det blir nok advent her også
Weronika har 2 små gull Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Har 2 dager igjen! Så i dag er jeg 40 uker! Wohow! Nå er d ikke lenge igjen til lillegutt kommer! Hadde vært suuuupert om han kommer seg ut iløpet av helga ha en fin fin dag damer!
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #6 Skrevet 6. oktober 2011 Hjelpes, Nuunu - snakk om å være effektiv på morgenkvisten!! Men det høres jo ut som om noe er på gang hos deg, da! Krysser fingrene! Tror jeg skal ta meg en lang tur i dag jeg også! Om det ikke hjelper for fødselen, trenger jeg uansett mosjonen ;o)
Alessi med 2 fine gutter Skrevet 6. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 6. oktober 2011 Hehe *Lissja*, her er gangen nede FULL av stæsj, klær, leker...u name it! Vi har nemlig pusset opp soverommet storebror skal få, og dette rommet har vi kun brukt som lagerrom/roterom! Uff... vet ikke hvor vi skal gjøre av alt :/
Smart, sjarmerende og spesiell Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 4 dager over termin. Grei form, lei av stor mage og lite mobil for tiden, en del smertefulle kynnere på sen kveld/tidlig natt, ellers ok. Lei av å vente og håper han kommer snart, gjerne i dag Men gikk 14 dager over med nr. 1 og 7 dager med nr. 2, så ingen store forhåpninger. Kontrolltime på sykehuset søndag, men vil helst ikke igangsettes og håper å slippe det
nyrestein Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 God morgen, flotte damer:)) Her er det akkurat 29 dager i gjen til jeg skal ha planlagt KS. Min faktiske termin er 13 dager senere. Formen er grei nok, føler meg stor som en hval.. Akkurat som dere sliter jeg med sokker, sko osv.. Måtte flire høyt i går for jeg sleit sånn med å få sokkene på...Er veeeldig glad det ikke var noe "skjult kamera" eller sånt som foreviget det vakre synet;)) Søvn?? Ja det er et eget kapittel for seg selv.. Siden juli/august har jeg sovet 2-3 timer pr natt.. kanskje 2 netter i uka med 5-6 timer.. Men-men... Nå er jeg så vant med det at jeg "flyter" bare rundt her, og ruger så godt jeg kan;) Har ikke forberedt så mye enda, vasket opp en del klær etter storesøster. Skal ordne mer ferdig nå til helga, det blir stas:). Må vel også pakke en fødebag dersom noe skulle skje før tiden. Ha en fin-fin dag, dere alle sammen:=
Nuffy Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Her er det 22 dager igjen - nyter høstferien på hytta, så satser på at det ikke blir noen fødsel før tidligst til uken;)
Maybeline Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 1 dag på overtid. De siste dagene har vært utrolig lange. Ventetiden er kjedelig
09+11+15 <3 Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Ja, jeg sitter her enda jeg 7 dager over.. Skal på overtids-kontroll i dag. Håper de har litt gode nyheter, at jeg er moden eller noe sånt.
Blondie Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 jeg har 23 dager igjen og har ikke begynt den værste ventingen. jeg har hørt at så mange går over m nr 1 at jeg forventer d samme, så akn jeg heller bli positivt overrasket hvis han kommer før hihi. formen er grei, avhengig av å sove på dagen for å kalre å være litt våken på kvelden hehe. ellers er man jo tung, blir deilig å få kroppen sin tilbake og kose med den lille:-)
Heidish Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg har 4 dager til termin. Formen er topp og har brukt mye tid i huset som vi pusser opp. Malt tak! Så jeg klager ikke på formen. Sover ofte hele natta sammenhengende også (takk kjære urinblære). Men mentalt er jeg overklar til bristepunktet. Takler ikke så godt denne mentale ventetiden og "usikkerheten". Går og kjenner etter alle minste tegn på at fødselen skal starte. Hadde en tøff fødsel med førstemann, men tror jeg har klart å overbevise sinne om at dette blir en fin og harmonisk fødsel :-) Har hatt mye nedpress, stikkinger, murringer og ømhet nedover i lårene + løs mage de siste 2 dagene, så tenker at jeg ikke kan gå så mye over tiden denne gangen. Slimproppen har jeg imidlertid ikke sett noe til.
Fjellrypa venter gutt nr 2 Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 For min del hjalp det med tur. Nå varer riene i ca 1 minutt (opptil 1 min og 20 sek) og det er bare 3-5 minutter mellom. Er vel bare å begynne å ringe føden ;-) Jeg er fortsatt pessimist og ser for meg at det hele går over, men begynner å håpe!
-lykken er 3- Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 17 dager igjen til termin! Begynner å føle meg passelig klar nå til at det kan skje noe! Storebror kom 6 dager før termin og storesøster 8 dager før- så er spent på når lillebror bestemmer seg for å komme ut! Formen er forsåvidt grei, har lite kynnere for tiden og føler vel egentlig at magen fremdeles kan vokse litt til før den blir "plagsom"......
♥tosmåtroll♥ Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 4 dager på overtid,og temmelig klar for å treffe prinsen min nå! Kom ut kom ut lille venn!!!!!!!!
Bolla med 2 små <3 Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 4 dager igjen til termin :)Utolmodig på å få henne ut nå. Var hos legen i går og hun sa jeg var moden og hadde 3 cm åpning + at hun strippa meg. Til tross for det har det skjedd svært lite i løpet av natten. Våknet ordentlig uthvilt i dag da:) I dag tenkte jeg jeg skulle prøve å være litt i aktivitet, har en del vi trenger å gjøre på huset før vi kan flytte inn også, så kanskje riene kommer på løpende bånd etter hvert?
to+en til! Skrevet 6. oktober 2011 #19 Skrevet 6. oktober 2011 30 dager igjen i dag! Altfor lenge syns jeg.. har hatt en skikkelig kjip dag! Så skulle ønske det ikke var så lenge igjen. Alt som MÅ ordnes til babyen kommer er gjort. Har til og med (sånn halvveis)pakket fødebaggen. Er bare noe toalettsaker som må hives oppi den. Har også pakket en overnattingsbag til storesøskene om de må overnatte hos mormor. Spent på når på døgnet fødselen starter..
jippi78 Skrevet 6. oktober 2011 #20 Skrevet 6. oktober 2011 8 dager igjen:) endelig begynner det å nærme seg. Jeg er innstilt på å gå over, så tenker ikke på fødselstegn og ser/kjenner heller ikke etter. Formen er ¤%&/&%¤¤/(=?=# men er overkommelig nå som jeg snart er alene i kroppen igjen. Synes alle andre her høres ut til å være i toppform, baker, vasker, går turer osv. Blir sliten bare av å lese om det;) Har en rygg som sier ifra når det er på tide å legge seg ned! Får jeg tømt oppvaskmaskinen og laget middag (veldig enkelt noen ganger) så er jeg ganske fornøyd. Har litt å ta igjen etter fødsel føler jeg. Ha en fortsatt flott dag alle sammen:)
Atterengang Skrevet 6. oktober 2011 #21 Skrevet 6. oktober 2011 Her er det 36 dager til termin, men slimproppen har gått.. Så brått så kommer ho litt før:) Men brått ikke...
1+1 blir 3 Skrevet 6. oktober 2011 #22 Skrevet 6. oktober 2011 66 dager igjen, skal hente bilen på verksted, og så en tur på barnas hus og se etter kortklipt saueskinn hvis jeg orker. 30 min på buss til bilverkstedet kan hende blir mer enn nok til bekkenet mitt, så får se hvor langt jeg kommer. Gutten i magen begynner å bli lang, så får inn jevnlige fulltreffere i ribbeina, men koser meg masse med å kjenne liv og røre inni magehuset, ikke utålmodig enda, men gleder meg fælt til å hilse på hybelboeren i desember:)
♥ Min engel ♥ Skrevet 6. oktober 2011 #23 Skrevet 6. oktober 2011 - 3 dager her. Kjenner at nå begynner jeg å bli lei både psykisk og fysisk. Er slitsomt å bare gå å vente. Hver dag føles som en uke og det er jo ingenting en kan gjøre med det. Så prøver jo å finne på ting for å få dagene til å gå, men er ikke så lett med vonde kynnere som kommer hele tiden. Har lånt en hel pose med dvd-serier av min søster, så det hjelper iallefall litt med å få tiden til å gå Ellers så har jeg innsett at hun komme når hun er klar, har prøvd det meste av kjerringråd uten hell, så det er sant som alle de erfarne damene sier: Babyen kommer nå h*n er klar )
Nissegutt11 Skrevet 6. oktober 2011 #24 Skrevet 6. oktober 2011 69 dager igjen, jeg er absolutt ikke innstilt på en eneste dag over vet jeg :-) vi har akkurat total renovert bad og byttet kjøkken, så nå går jeg også rundt og ser på alt jeg burde gjort, men har så enormt mye kynnere at jeg prøver å ta det med ro, Tassen får ikke komme riktig enda, og han skal få snu seg fra seteleie først
mamsen11 Skrevet 6. oktober 2011 #25 Skrevet 6. oktober 2011 61 dager igjen her,, 32 uker på vei.. Formen er desverre ikke med meg.. Kraftig bekkenløsning med gangvansker og søvnvansker så jeg er passe innesperret om dagen... Begynner å tro vi har ting i orden til ankomst.. men ikke helt i havn enda... men det har noe med at påbygging og omgjøring av huset skulle startet etter sommeren men alt gikk i vasken når jeg brått trengte 24/7 hjelp til alt... Men gleder oss masse til at bebisen kommer og lillegutt år blir storebror
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå