Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #1 Skrevet 6. oktober 2011 Her står jeg opp med småen mellom 6 og 7 en gang. Mannen sover til 9, for han jobber kveld. Etter bleieskift er det på med pysjen igjen og opp i lekegrinda i en time. Jeg sitter med en kopp kaffe, nyhetskanalen og dib. Får ikke våknet ellers. Så er det frokost, og da starter det virkelige morrastellet. Ut av pysj og morgenkåpe for oss, og inn i dusj og skikkelig tøy. Hvordan dette skal gå når småen starter i skole.... Jeg må vel begynne å stå opp 5 da, for å rekke å våkne.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #2 Skrevet 6. oktober 2011 Her starter dagen mellom kl 05 og 06, stort sett. Tar opp en strålende blid baby på straks 6 mnd, og føler meg trøtt etter nattammingene, men får masse energi av all gleden gutten min viser over å se mammaen sin Går på badet og steller babyen, og prøver å underholde ham mens jeg vasker ansikt, tar i kontaktlinser og skifter ammeinnlegg. Pusser tennene til gutten, og tar gjerne et bilde og sender på mms til farmor eller bestemor <3 Bærer gutten opp i stua og legger ham på magen på lekematta. Setter på barnetv, men mest for lydens skyld da gutten er mye mer interessert i leker. Lager kaffe, og rydder barnesoverommet, badet og voksensoverommet dersom mannen har stått opp. Setter meg på nettet med koffeinfri kaffekopp og sjekker facebook, mail og BiM, og er borte til gutten og snur ham på ryggen når han blir gretten og hjelper ham i gang med leken. Når han har lekt alene en 20 minutters tid er han straks mye mer kontaktsøkende, så jeg må alltid få unna ryddingen før dette skjer Kl 08 er det morgengrøt og pupp for småen
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #3 Skrevet 6. oktober 2011 Her i heimen står vi opp en gang mellom 6-8 Så skifter jeg bleie på min 6 mnd gamle datter, ikke alltid jeg gidder å ta av henne pysjen med det første. Legger henne på gulvet med lekene sine, imens jeg tar meg en kopp kaffe og snus;) Så er det grøt+vann i halv 9 tiden;) Dusje er det ikke alltid jeg gjør før litt utpå dagen etter litt husarbeid... Hvis vi ikke skal noe spesielt da;) Liker disse morgenstundene, å gruer meg til det blir stress med bhg og jobb...
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #4 Skrevet 6. oktober 2011 I utgangspunktet kan vi sove til 08.30, så spises det frokost, koser oss litt, klær og så skole. Men jeg er så gravid for tiden at jeg sover fryktelig dårlig og våkner gjerne i 05.30 tiden og får ikke sove igjen (da har jeg også vært oppe på do et utall antall ganger i løpet av natten). BLÆH.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #5 Skrevet 6. oktober 2011 Nei, ikke 08.30 men 07.30 ...jeg er som dere skjønner trøtt!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #6 Skrevet 6. oktober 2011 Opp 0515. Ut med bikkja og tilbake ca. kl. 0600. Inn i dusjen, på med klæra. Vekke 16 åringen, vekke 1.klassing, true gubben ut av senga. Lage frokost til meg og 1.klassingen. Spise den. Ordne seg, hive seg i bilen 07.15 og være på jobb rett etter 07.30.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #7 Skrevet 6. oktober 2011 På 4 av 5 hverdager: Stå opp kle 6.15, trekke på meg treningstøy og joggesko og kjøre til jobb. Ta meg en god joggetur, inn for å trene styrke hive meg i dusjen og klæsje på litt sminke og noen klær og løpe til jobb. Siste hverdag: Stå opp i 7-tiden, dusje, stelle meg, spise frokost og kjøre til jobb. I helgene: Sove lenge en dag, og stå opp med barna den andre dagen. Lage frokost, spise sammen, lese litt bøker, se litt tv osv. Tar det helt med ro.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #8 Skrevet 6. oktober 2011 Å, det der er mitt skrekkscenario! Mor ordner ALT, liksom! Du må delegere, det er livets kunst, som min svigermor sier. Hvis du gjør det der hver dag synes jeg du har gjort deg kvalifisert til en liten sydenferie alene eller hva ellers luksus du kunne ønske deg-hvert år!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #9 Skrevet 6. oktober 2011 Står opp med ungene kl kvart på 7. Eldste er på badet mens jeg steller 1-åringen og hjelper 4-åringen litt. Så leker ungene litt mens jeg gjør meg klar, så er det på meg sko, jakker og sekker, opp i bilen og jeg rekker akkurat å levere ungene i barnehagen og på skolen før jeg skal på jobb! Vi må nok stå opp litt tidligere for det er litt knapt med tid! De pleier å bytte på å f trassanfall i løpet av morgenen også! HEhe;) I helgene er det opp med minste i 7-halv 8 tiden, lar de eldste sove så lenge de vil, som ftest ikke lenger enn 8. Så ser de litt på barnetv i pysjen mens jeg drikker kaffi. Så lager vi en god frukost, vekker pappaen (vi bytter på å stå opp med de i helgene!)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #10 Skrevet 6. oktober 2011 Ganske forskjellig... Men i daaag forsov mannen seg, så vi sto opp åtte. Guttungen min er hos bf.. Jeg har tatt en dusj, stelt meg og nå skal jeg spise polarbrød og kako før jeg skal til ei venninne å gjøre lekser. Ønsker alle en goood morgen!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #11 Skrevet 6. oktober 2011 jeg jobber to netter i uken, så etter jobb slapper jeg av med Dib, litt f.b og tv, og en liten morgentur med hundene. Resten av uken nyter jeg til jeg våkner og koser meg og slapper av med god frokost og en fin og lang morgentur med hundene;) i mars når skatten kommer blir det nok andre boller her i huset:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #12 Skrevet 6. oktober 2011 Står opp mellom 07-08, og da går vi rett på badet og tar morgenstellet. Har to tette, og de pleier utrolig nok å våkne på samme tidspunkt nesten hver dag. Etter vi alle er stelt tar jeg de med på stua, legger minstemann i babygymen, og setter på barneTv til størstemann mens jeg blander melk til lille. Så får minsten melk, mens storebror leker litt og titter litt på Tv'n. Er ikke så mye futt i storebror tidlig på morgenen, så da kan han like greit få slappe av og kose seg med litt Tv-titting :-) Når lillebror har drukket all melka og rapet, legger jeg han i babygymen igjen, mens jeg og storebror går på kjøkkenet og spiser frokost(og jeg drikker kaffe, kopp etter kopp ). Går litt fram og tilbake mellom stua og kjøkkenet, for å av og til hjelpe lillebror med å finne smokken, eller hjelpe han fra magen og tilbake på rygg(blitt en ivrig ruller). Etter det rydder jeg litt på kjøkkenet, plukker ut av og setter i oppvaskmaskinen. Så leker jeg masse med begge to, før det blir bleieskift og dupp på minstemann. Jeg tar så med meg storebror på badet og skifter bleie, setter på en maskin med klær, og legger i hop og på plass klær som har tørket over natta.Fyller inni nok klær til en ny maskin, som jeg starter senere på dagen. Så blir det lek med størsten, og lunsj- før han legges til dupp. Og da våkner som regel lillebror, og da er det mat igjen osv osv.. Når storebror våkner, steller vi oss, og kler på oss og drar ut. Så blir vi som regel ut og leker/går tur osv til pappaen kommer hjem fra jobb klokken 15.oo :-) Ble kanskje litt mer enn bare morgenstunden dette, men var så godt i gang- så jeg klarte ikke stoppe. Hihi :-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #13 Skrevet 6. oktober 2011 Vi starter dagen mellom 06.45 og 7, småen sover gjerne til 7.15 da han er et ordentlig murmeldyr. Da er det rett på badet og vaske ansikt og ha på klær, pusse tenner og ut døra mellom 7.30 og 7.45. Han tar med seg en yoghurt i barnehagen som en "starter" før de spiser frokost, og jeg spiser frokost på jobb. Jobber på et bakeri, så jeg finner meg alltid noe ferskt brød til frokost. Og det er så herlig å kunne stresse ned og ta en kaffe og frokost foran DIB om morgenen:-)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #14 Skrevet 6. oktober 2011 Opp kl 6, vekke begge ungene (utfordring), finne frem klærne deres, smøre matpakka til meg og eldstemann, lage frokost, sette dem foran TV'en og hoppe i dusjen. Ut av dusjen, på med klærne, spise frokost (hvis man rekker det den dagen) og løpe ut i bilen med begge ungene. Kjøre i skole/barnehage på veg til jobb, og ankomme jobb kl 8. Puff!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #15 Skrevet 6. oktober 2011 Jeg vil heller ha morgenturen med bikkja enn kveldsturen. 16 åringen har ettermiddag og mannen kveld. MEN jeg skulle ønske de andre 3 var flinkere til å komme seg opp om morran. Men nei. 16 åringen lager maten sin selv og mannen smører matpakke til 1.klassingen. Jeg lager min egen. Går unna for meg på morran ja. Kanskje ikke så rart jeg nesten sovner når jeg får plassert rompa på stolen på jobben.
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #16 Skrevet 6. oktober 2011 Hahaha jeg er trøtt og trodde skatten mente selvangivelsen og DEN skatten. Forsto det bare ikke... Lenge!
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #17 Skrevet 6. oktober 2011 Opp kl 7, våkne 1 klassing. Lager frokost til henne mens hun kler seg og gjr seg klar til skolen. Lager kaffe, går på soverommet å henter baby på 2 mnd om han er våken for morgenpupp og bleieskift. Våkner barnefar i samme slengen om ikke han har dratt seg opp til jobb. Kl. 07:30 fyker mannen avgårde. kl 07:45 må 1 klassing gå ned til skolebussen i krysset. Jeg sitter å koser meg med kaffe, en skive og data mens baby sover. Jeg gir han litt mer pupp mellom 08:30 og 09:00. Tar på meg treningstøy og kjører ned på trening mens baby er på barneparkering 1 time. Deilig å starte dagen med kaffe og trening:)
Anonym bruker Skrevet 6. oktober 2011 #18 Skrevet 6. oktober 2011 Opp halv syv, mannen i dusjen og ungene ut av sengene. Klærne ligger klare fra kvelden før, så ungene kler seg og ser på barnetv sammen mens jeg steller meg. Jeg dusjer alltid når jeg kommer hjem fra jobb(må det uansett, og da blir det ikke dusj om morgenen på meg). Litt før 7 er det frokost, vi prøver å sitte ved bordet en halvtime, så vi rekker en prat og en kopp kaffe. Kvart på 8 kjører jeg, og rett etterpå drar mannen og minste i barnehagen, de to eldste går til skolen(3. og 4.kl) En rolig og god morgen står høyt på min liste for trivsel i hverdagen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå