Gå til innhold

Fortell om en gang du ble skikkelig skremt....


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg skulle ut å lufte hunden en sen, mørk høstkveld

- vi gikk over plenen og mot skogkanten ved tomta vår. Hunden hopper over muren og ned i skogen som han pleide... (hadde på han langt flexi-bånd).

Jeg står og venter, men ser da en mann som står ca en meter fra meg; nede i skogen. Hunden vår hadde tydelig gått like trøtt som meg - så vi oppdaget mannen samtidig.

Jeg ble livredd - dro hunden med meg inn - og hjertet pumpet noe helt vannvittig!!!

Mannen min ble jo nyskjerrig og måtte ut og sjekke dette, og det viste seg å være en dritings mann som hadde forvillet seg litt på vei hjem fra byen...

Men jeg trodde seriøst at hjertet mitt skulle sette seg fast i halsen altså!

Den følelsen man får når man tror man står alene der ute i natten - og så ser man noen en meter foran seg helt plutselig... *GRØSS*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ble skikkelig skremt en kveld jeg lå i senga og nesten sov. Hørte en dør ute i gangen gå opp og at noen gikk ned trappa. Så jeg tenkte det var mannen min som måtte på do. Jeg slang armen bort for å kjenne etter og der lå mannen min!! Vi var helt alene i huset, så hva/hvem som åpnet døren og gikk ned, vil jeg ikke vite!! Hjerte holdt på å hoppe ut....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på tv veldig sent en kveld da en mann banket på verandadøren bak meg. Jeg åpnet ikke, men spurte gjennom døren hva han ville, han spurte om jeg hadde fyr. Jeg sa nei. Da sa han plutselig.

"Slipp meg inn!"

Jeg ble veeeeeeldig redd, men sa nei.

"SLIPP MEG INN!"

Da tok jeg en spansk en og sa at kjæresten min lå på soverommet og han var veeeldig sjalu, så for hans skyld ville jeg ikke slippe han inn.

Han mumlet litt på utsiden før han gikk.

Ringte politiet som kom, og viste seg at han hadde vært innom flere hus, og gjort innbrudd i et av dem.

 

ANGST!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stod i dusjen med øya lukka siden jeg skylda ut shampoen. Når jeg lukka opp øya stod mannen min med trynet klistra inn i dusjkabinettet rett foran fjeset mitt.

Ble så redd at jeg hyla og begynte å grine :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

09.46 det er sånn typisk ting som min også kan finne på! Han skremmer seriøst livet av meg noen ganger, og jeg er glad om jeg ikke ender opp på psykeriatisk snart om han ikke gir seg! (ja, jeg er blitt husredd og har angst for det meste...)

 

*Plutselig stå å stirre på meg mens jeg er i dusjen

*Når han har vært på byn så gir han ikke en lyd om at han er hjemme, men plutselig står han å glor inn vinduet/altandøren

*Vi har åpne trinn i trappen, og han synes det er hysterisl morsomt å stå stille under trappen, og plutselig ta etter foten min når jeg kommer ned.

*Plutselig stå rett bak meg om han kommer mens jeg støvsuger

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var rundt 15 år og alene hjemme, mamma skulle ikke komme hjem for langt ut på kvelden. Jeg gikk og la meg, men så hørte jeg at det gikk i døren, trampet inn i gangen, og at noen gikk opp trappene og over gulvet oppe (var ingen måter å komme seg ut opp oppe, gammelt hus med faste vinduer som ikke lot seg åpne). Synes det var rart, for mamma skulle jo ikke komme hjem før senere, så gikk ut i gangen for å se og ropte "mamma". Men skoene hennes var ikke der, og ingen svarte. Ble livredd og løp inn igjen på rommet mitt og gjemte meg under sengen. Dette var jo før mobilene sin tid, og ikke søren om jeg turde å gå opp for å ringe noen heller. Hørte ikke noe mer før ca 6-7 minutter senere, da smalt det i døren igjen, trampet i gangen, opp trappen og over gulvet, men denne gangen hørte jeg mamma sin stemme, så da turde jeg å krype fram og løpe opp. Det var ingen andre der oppe. Fortalte hva jeg hadde hørt, og mamma opplyste meg om fenomenet vardøger. Har siden den gang både hørt og sett mange vardøger, men nå skremmer de meg ikke lenger.

 

En annen gang, da var jeg 19 år og hadde flyttet ut, hadde jeg overnattingsbesøk av en venninne. Jeg bodde i en liten leilighet i en bygård der ytterdøren nede måtte åpnes opp av en av oss som bodde der. I hvertfall, like etter at vi hadde lagt oss hørte vi skritt i gangen, og så begynte noen å banke voldsomt på døren og røske i håndtaket mens en grov mannsstemme brølte noe om å slippe ham inn for faen. Han var tydelig full, og rsøket så voldsomt i døren at vi ble alvorlig redd for at han skulle rive den av hengslene. Vi løp ut på kjøkkenet, bevæpnet oss med hver vår kjøkkenkniv, og fikk ringt politiet. Hadde rimelig høy puls mens vi ventet på politiet ja, var skikkelig ekkelt! Men politiet fikk i hvertfall dradd vekk mannen før han kom seg inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var vel 7 år, tror jeg. Jeg hadde ei bestevenninne som bodde rett på andre sida av en hau/lite berg, med skog, så istedet for å gå langs veien(som tar 4 ganger så lang tid) brukte vi å gå gjennom skogen over hauen når vi skulle til hverandre.

Det var kveld og jeg hadde fått være der ekstra lenge siden det var helg. ila kvelden hadde det kommet masse, tett tåke, så jeg så ikke all verden når jeg gikk. Det var mørkt, men kan den stien i blinde, så null problem. Jeg var ikke særlig mørkeredd av meg heller.

 

Plutselig skimta jeg en lys skapning med langt,lyst hår og lyst tøy som bevega seg sakte gjennom tåka i skogen, ca 20 meter foran meg. Husker jeg satte i et diger hyyyyl og brølte "uuuæææ, ei hulder!!!!!!!" før jeg snudde og la på sprang tilbake mot huset til venninna mi!

 

"Stopp stopp, Elisabeth, det er bare mamma!" Var mora mi med langt, lyst hår som hadde gått opp i skogen, iført lyse klær og svær, hvit paraply(var tåkeregn) og lommelykt, for å gå i møte med meg siden det var så mørkt og disi ute.

 

Fy faen, det glemmer jeg aldri, hehe! Dårlig gjort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei venninne og jeg skulle passe 3 gutter. Vi var 12-13 år mens guttene var ca 2,4 og 8 år. Alle tre guttene hadde lagt seg. VI satt å så på tv da jeg fant ut at vi skulle om de hadde sovna.

De to minste delte soverom. Han på 8 lå å leste. han på 4 sov, men han på 2 var borte!! Vi ble så redde! begynte en omfattende leting. Venninnen min inne og jeg utenfor. Vi sto i gangen og skalv! Dette var før mobilen sin tid. Heldigvis fant vi gutten rett etterpå. Han hadde lagt seg i senga til foreldrene, lå der og sov søtt:)

 

 

Hadde en skrekkopplevelse nå i helga.

Hadde med meg datteren min i sentrum, sto å ventet på samboeren min som skulle hente oss med bilen.

Var en mann med to hunder på benken. Siden vi har hund selv er datteren min veldig begeistret for hunder, og pekte bort og ropte voff voff. Hun ville bort å klappe de, men jeg er veldig skeptisk for andre sine hunder. og spesielt med små barn.

Mannen ropte og sa de var barnevennlige og hun måtte bare hilse på. Plutslig uten noen forvarsel hoppet den største hunden som satt bak mannen fram og glefset etter datteren min som datt bak over og hun bet seg selv i leppa når hun falt. jeg fikk dratt henne til meg. og mannen fikk henta inn hunden sin.

Var skjelven absolutt hele lørdagen. Klarte nesten ikke roe meg ned etter dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

å herregud, og jeg som er alene hjemme:((

mitt værste mareritt er at noen skal bryte seg inn i huset!!

sover alltid med telefonen !!:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er mitt innlegg som jeg hadde her inne,rett etter sommeren 2010 og denne episoden.Jeg klaga vist for mye,hadde et par innlegg om dette, men ble ikke godt mottatt her inn.

jeg fikk så mye pryl,så jeg legger ut anonymt.

 

 

 

 

europatur 2010

 

da tenker jeg at jeg får skrive litt til deg, siden jeg har skrive at vi ble ranet i Paris.

jeg har utsatt det litt å skrive til deg, for dert er litt vondt å skrive om dette....

vi har i flere mnd gledet oss til å kjøre nedover med egen bil, for å besøke disney world, franske rivieraen...en tur vi hadde lagt opp til å skulle ta 3 uker...

reiste herfra 18 juni, og dro til oslo, skulle ta båten til fredrikshavn på natta...allt gikk greit, og ungene var helt på styr, var de 2 minste bare da :-)

 

var en tur i nederland for å besøke noen vi kjente, og var der et par kvelder, det var veldig moro da vi kke hadde sett de på 5 år, og de viste ikke at vi kom,for vi hadde ikke fått tak i de.

 

dro derfra på onsdags morgen, og kjørte og kjørte, kom fram til Paris regionen sent onsdags kvelden.

hadde 2 flotte dager i disney world, og hadde tenkt oss en tur inn til Paris på lørdagen,og det hadde jeg gleda meg veldig til.

 

men vi i Paris....Hallo !!! hehe.....vi kjørte jo selv, men det der ble for vilt...hehe...vi ville dra tilbake igjen, og vurderte å ta offentlig inn i stedet.

det hadde vi tenkt....

 

for å komme ut derfra, så måtte vi kjøre igjenom forstaden til Paris, og igjenom mange lyskryss.

Rett før sa jeg at vi får låse dørene,og ta opp vinduene,så det ikke kan komme noen inn i bilen, og der kjørte vi da, veldig trygge trodde vi.

Måtte stoppe for et lyskryss ( som vi gjorde mange ganger ) sto på rødt å ventet, var 3 felts vei, så vi ikke alene, så smalt det i ruta mi....noe så ekstremt, så vi trodde vi ble skutt på.det er vist sånn herda glass i rutene, på bilen vår.

I det det smalt,så kjente jeg at det var en som tok kvelertak på meg, og holdt meg nede i setet( satt i beltet,så satt jo fast )

 

Han, en mørkhudet gutt,skulle ha tak i veska mi, men den hadde jeg på et eller annet vis fått surra rundt beinet mitt.litt sånn "slasen" stor veske,du vet....

Jeg sparket det jeg kunne, merket det etterpå, hadde vodt i beinet.

ropte NEI, og knut ove...knut ove skjønte ikke stort, men han fikk reagert raskt,da jeg ikke kunne klare å sloss med han alene, og ungene hylskreik i bilen, det var helt grusomt.

 

Men så fikk knut ove tak i armen til raneren, vridde rundt, og da ble han automastisk dratt ned mot vinduet, som det fortastt sto masse glass opp av, på en eller annen måte ga han opp, og forsvant fort, sikkert kuttet seg bra han også, rett rundt armhulen kan jeg tenke.jeg så ikke hvor det ble av han, men jeg sa bare kjør, kjør....det går bra..( sa jeg for å roe ungene)

Der satt jeg da i masse glass, så torde ikke bevege meg, jeg hadde fått nok kutt som jeg hadde.

gps èn måtte jeg få stilt inn på nytt, da vi ville kjøre til campingen.merkelig nok, så sto all trafikk stille, så knut ove fikk vrengt ut bilen, (vi sto jo i kø) og kjørte...igjenom noen røde lys, men da ville han ikke stoppe igjen, endelig fikk vi komme oss ut av all trafikken, og kjørte på motorveien ulovlig, for vi hadde ikke betalt noen avgifter, til å kjøre der.

vi kjørte i 25 min, også var vi ved campingen...dette var lørdags dagen, og vi var tilbake ca 15.30. fikk masse god hjelp av de som eide campingen, så jeg fikk renset sårene mine, og knut ove fikk hjelp til å få tak i ny rute....alt skedde fort, for han måtte selv hente den før 16.30 da de stengte for helgen.

Jeg måtte i dusjen for å vaske av meg masse glass, og da ble vi alene på campingen mens knut ove kjørte...han var vel borte i 1 1/2 time, og det var ikkke noe særlig det heller, for han var i sjokk, men han ville få tak i den ruta.

Han kom tilbake, fikk omsider byttet rute, og jeg satt, og satt.....var helt i sjokk jeg....

vi hadde tenkt oss videre nedover, men jeg sa nei, det vil jeg ikke, jeg vil hjem.

følte meg ikke trygg,og ferien var ødelagt, for min del....vi dro hjemover på mandags morgen, og var her i kragerø på torsdages kvelden, hadde kjørt 181 mil....det var lange dager i bilen ,men alle ville hjem.

sist mandag var vi hos forsikringa, for å få ordnet opp i alt, og vi måtte annmelde saken til politiet herfra, for det orket vi ikke i frankrike.satt 2 timer hos politiet :-(

 

så nå sitter jeg her da....ikke helt på topp, kan du si.

er forferdelig skvettet, og redd ,sover ikke på natta.

Jeg har enda ikke kjørt bil....gruer meg... og i dag begynte knut ove på jobb igjen.

vi har vært hos legen, og ungene skal idag, de er blitt veldig redde, og vil ikke ut av huset, og de sover sammen hver natt...legen ville snakke med de, og det tror jeg er veldig lurt.

 

Sånn...det var vår ferie.....

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigermor tok edderkopp og holdt opp i fjeset på meg..jeg storgråt, har skikkelig edderkoppfobi. Ho ble kjempelei seg, ville bare tøyse, og visste ikke at jeg var så redd dem. ( Vi har et like godt forhold i dag da :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...