Gå til innhold

Hva burde man ha med seg på sykehuset når man skal føde?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Ipod og lesestoff!!!

Toalettsaker

Kamera

Klær til babyen

Tøfler/slippers

Myke joggebukser som ikke er trange rundt magen

Ammeinnlegg i ull! Minst 3 par

2-3 ammebher! (når melka kom var det helt grusomt å ha på seg vanlig bh! Såg ut som jeg hadde pupper full i silikon!!! Og det var myyye lekasje!)

 

Har sikkert glemt mye her, men dette er det jeg husker farta!

 

Lykke til med fødsel og baby! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :)) Må man ha med seg bleier selv og stelleting eller er det sånn en får så lenge man er på sykehuset med babyen? Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her fikk vi bleier, og stelleting, og klær! De første dagene brukte mine bare tøybleie, trøye og teppe. Du kan sikkert bruke dine egne babyklær! Er sikkert litt forskjellig fra plass til plass!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk alt til babyen. Klær bleier, stellekluter og pledd. Men neste gang tar jeg med egne klær til babyen for de klærne er så utvaska og svære og rare(ja jeg tenker veldig mye på hva ungen har på seg) og de hadde bare doble skjorter, ikke underdeler.

 

Tror også jeg tar med smokk neste gang. Strevde litt med at ungen hadde så stort sugebehov og at jeg ikke orket å amme hele natten så da hadde det vært greit med en smokk. Selvom det er kan "fucke" opp ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde bruk for:

 

Lypsyl- veeeldig tørr luft på sykehus

Natt bind.

Store truser som satt godt.

BRYSTVORTEKREM- Ble sår veldig fort;)

Klær.

Kamera.

Mobil.

Toalettsaker.

 

Baby:

 

Hentesett.

Lue.

Kluter- Har dette på sykehuset, men jeg ville ha med til bilturen hjem;) pluss at jeg synes de på sykehuset er veldig grove.

body+ myk bukse.

sokker.

Helseteppe.

 

De har det meste som trengs til babyen på sykehuset, men jeg synes det var greit å ha med eget;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystvortekrem som hun over skriver, - BEPANTHEN!

Jeg smurte fra første sug og var ALDRI sår på de 6 mnd jeg ammet. Var veldig sår med førstemann og sluttet å amme...

Smør etter hver amming de første ukene, og ihvertfall de første dagene!

Salven bruker du på stumpen til babyen også;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Bepanthen er gull! :)

 

Klær til baby er viktig for mange, selv om de på forhand tror de vil bruke lånetøy. Det skal jo taes en del bilder. Kanskje vilde til avisen, og da er det søtt med noe personlig. Fint besøk for vel babyen også, av slekt og venner.

 

Jeg tok med mer enn jeg trengte. Glad for å ha hatt med lypsyl, drikkeflaske, to store joggebukser og ditto ammetopper eller utringa vanlige som er lette å amme i. Genserjakker som er lette å amme i. OBS ammetøyet må ikke røyte!!! Det er viktig. :)

 

Varme sokker. Du kan få mye vann i beina under fødsel også, jeg ble en ballong. OG jeg frøs som fy etterpå. Varme er bra! Store truser er også å anbefale. Binda du får er digre, og de trenger du i starten da man jo vlør en del.

 

Lykke til! (Og ingenting er så ille som du tror på forhand..)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for mange gode svar:)) hvor mange par ammeinnlegg hadde det med. Jeg har fått tak i ett par ammeinnlegg av ull på apoteket. Er det lurt å ha flere par? Eller holder det med ett par?

 

Får man ikke store bind på sykehuset? Ei venninne av meg som sa det engang at det trenger man ikke å ta med seg selv for det får man der.:)

 

Bepanthen, er det sånn en får kjøpt på apoteket? Hi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar med meg 3 par ull innlegg og også engangsinnlegg.

 

vi får både bleier og bind på sykehuset her. de første dagene har jeg brukt de nettingtrusene og de svære bleiene vi får på sykehuset på grunn av mye blod. så jeg tar med meg bare 3 truser som er mine. har kjøpt maxitruser til dette formål :)

 

Jeg tar med meg både klær og pledd til babyen, da det er greit å bruke de fra første start. klærne på sykehuset er litt slamset og stygge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tynne bomulsvotter til babyen, smart da de fleste klorer seg i ansiktet og i tillegg har kalde fingre. Bepanthen kan forresten brukes til små klorerifter også. Vidunderkrem til både mor og barn. Bruk heller den på stumpen til babyen enn sinksalve, siden den inneholder sink, men puster, noe sinksalve ikke gjør. Ellers får du det meste på sykehuset. Greit å bruke de gigabindene de har der, helt til du skal hjem. De har to-tre størelser og de er slettes ikke så ille.

 

Ullammeinnlegg er mest for å unngå brystbetennelse om du skal være ute i kulden. Jeg kjøpte to par, men har bare fått bruk for det ene. Engangs er greie å ha innendørs, spesielt om du lekker mye, og det vet du jo ikke på forhand. Tror jeg brukte to par i døgnet i starten. Dag og natt. Hadde med noen flere enn det da. I nøden kan man forsåvidt brette en gulpeklut og legge mot brystet også. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åja sånnsett.. leste litt feil jeg da. Hurtig i svingene.. Vaselin kan sikkert brukes, men må da vaskes nøye av før amming, noe man ikke må med bepanthen eller lanolin. (I følge jordmødre på sykehuset da jeg spurte.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...