Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Unormalt å ikke kunne skrive hele navnet riktig??
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Det har hana kunnet i iallfall ett år.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 4-åringen min kan det. 5 åringen kan det ikke, kan bokstavene, men ikke i riktig rekkefølge, og hun heter Ida. 4-åringen har et langt navn. Det er forskjell på barn. Slapp av.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Ja, det har de kunnet fra ca 4 år. men det er jo stor forskjell å f.eks kunne skrive Ann eller Ada og lengre og mer kompliserte navn som Christopher eller Maximillian:)
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Trur ikke det er unormalt nei :-) Det er så stor forskjell på barn uten at det har noe å si. Min er fire og kan skrive navnet sitt med hjelp. Han har langt navn da.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Husets 6-åring har nok skrevet navnet sitt uten hjelp og helt riktig alle fall i 2 år. MEN her er det snakk om et enkelt 5-bokstavers navn, og barn med stooor interesse og glede av å leke med tall og bokstaver. Kan ikke hele etternavnet sitt ordentlig enda. Slapp av - det er akkurat like normalt eller unormalt å ikke skrive hele navnet sitt når man er 5 år - det er veldig store individuelle forskjeller.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Barnet mitt har ett langt navn men litt uvanlige bokstaver kanskje, ikke unormalt navn da..men også mange bokstaver 9 bokstaver....men vi øver:) Har det nesten..er bare 2-3 bokstaver som er litt feil/på hodet:) HI
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Sønnen min lærte å skrive bare fornavnet sitt i bhg. Siste halvåret lærte han å skrive hele navnet sitt. Fornavn, mellomnavn og etternavn.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Sønnen min Ole kan det, men tvillingsøsteren Chantal-Jeanette sliter litt.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #10 Skrevet 5. oktober 2011 Hun kan egentlig ikke skrive det, men hun kan tegne det. Boksavene kommer i riktig rekkefølge og ser fine ut, men hun vet ikke hvilken lyd som hører til hvilken bokstav.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #11 Skrevet 5. oktober 2011 Elste nå på 11 skrev Charlotte + etternavn på 8 bokstaver som 4-åring neste nå på 8 skrev ikke Tom engang før på slutten av 1.klasse minsten nå på 4 skriver alt han vil og leser alt han kommer over, men han har nok lært av de store..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #12 Skrevet 5. oktober 2011 Så lenge man øver så trur jeg det er greit :-D Ikke bekymre deg du :-D 22:49
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #14 Skrevet 5. oktober 2011 Min 5-åring skrev navnet sitt da hun gikk på småbarnsavdelingen, så hun må ha lært det da hun var 3 år. 5 bokstaver i navnet hennes, men som 4-åring kunne hun også skrive navnene til oss andre i familien. 3-åringen min kan skrive navnet sitt på 4 bokstaver, men jeg har faktisk ikke tenkt over om hun kan de andre navna. Eneste de sliter med er S, den skriver de ofte feil vei. Virker ikke som det er noe uvanlig å ikke kunne det på avdelinga til 5-åringen i bhg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå