Gå til innhold

Bestefar forskjellsbehandler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han er stefaren min, men han er nå likevel bestefar til sønnen min. Jeg er veldig glad i han og syns han er en kjempeflott mann. Han og moren min har vært gift i snart 12 år, men har vært sammen i 15. Jeg er 22 år, altså har han vært her nesten hele tiden.

Han har en datter som er fem år eldre enn meg. Hun fikk en datter i 2008. Jeg fikk en sønn i 2009. Vi er veldig gode venner, og barna våre like så, de forguder hverandre og vi møtes en eller flere dager i uken.

Men så er det dette: Jeg føler at stefaren min setter datteren til stesøsteren min mye høyere enn sønnen min. Han vil stort sett bare ha henne på fanget når vi møtes alle sammen, og er ganske "halvhjertet" i leken med sønnen min, han bryr seg liksom ikke så mye. Han har en hjemmeside hvor han legger ut bilder av familien og det som skjer, og den oppdaterer han ukentlig.

Jeg føler at sønnen min blir satt helt i skyggen. Jeg og søsteren min tok med barna våre på bondegård her om dagen, og bestefar var med for å ta bilder. I dag la han ut bildene på nettsiden og ba meg om å sjekke dem ut. Jeg fant 14 bilder av dattera til stesøstra mi, og ETT bilde av sønnen min. Og det sårer meg! Er liksom ikke sønnen min viktig nok, eller flott nok?

Hvis jeg tar det opp med han, kommer han til å "blåse meg vekk" og si at det handler jo ikke om det, eller jeg er bare hormonell, eller lignende. Hva skal jeg gjøre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...