Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Har bare behov for å lufte ut litt frustrasjon akkurat nå... Både mine foreldre og svigers er bosatt på en annen kant av landet enn oss. Min samboers foreldre er alkoholikere, og ikke interessert i sine barnebarn. Ser dem noen få ganger i året, men de kan godt finne på å farte forbi her når de skal på ferie, uten å komme innom. Mine foreldre er vel i utgangspunktet nokså oppegående mennesker, og jeg har egentlig et godt forhold til min mor. Men jeg er skuffet over engasjementet etter at vi fikk barn. Første barnebarnet, og det er ikke mange ganger i året de viser seg her. Vi bruker stort sett det vi har av ferier på å reise på besøk. Nå venter vi nr 2 i oktober, og jeg kjenner at jeg har lyst til å feire jul hjemme hos oss selv. Har invitert mine foreldre til å komme, men de sier at det blir for krevende å reise hit med hund og katt. Det er jo ikke akkurat sånn at det er enklere for oss å reise, med en 3-åring, en nyfødt og en hund. Vi kunne helt sikkert gjort det, men kjenner jeg blir irritert over at det alltid er vi som skal reise avgårde for at forholdet skal opprettholdes og man faktisk skal ses! Så tenker vi feirer jula for oss selv, så kan de sitte der i ensomheten uten liv, glede og barnebarn rundt seg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå