Gå til innhold

Dere som har jogget av dere overflødige kilo

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha hørt utallige si at jogging er mest effektivt for å gå ned i vekt så har jeg gått til anskaffelse av joggesko.

Kan noen av dere som jogger gi meg noen tips og råd til hvordan jeg burde begynne.

Vil gjerne høre solskinnshistorier om noen som har gått ned mye av å begynne å jogge også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet ikke om jeg gikk ned noe når jeg jogget, for jeg jogget egentlig kun for trivsel og for å få litt mer muskler i beina og rumpa:-) Det var før jeg fikk barn altså.

Men kan fortelle at du (om du er som meg) kommer til å få masse energi av en joggetur om dagen:-) Jeg brukte å jogge en halvtimes tur før jobb (sto opp i 5.30 tiden), men så begynte jeg ikke før 10.00 og hadde ikke barn enda. Har siden den dagen jeg ble gravid lengtet etter å løpe, men med 20 kilo overvekt er jeg ikke like lett og spenstig i stegene:-(

Skrevet

Hei

Jeg fødte i våres, begynte å jogge i juli og har siden da løpt 4 løp, de to lengste på 10 km. Det er ikke kjempelangt, men jeg er veldig fornøyd med egen innsats. Jeg løp 3 ganger i uka og startet med å løpe 4 km og økte gradvis. Jeg løper ikke fort men forbedrer stadig tempoet. Lurt å løpe en intervall/kort tempotur minst en gang i uke i tillegg til en rolig langkjøring. Intervaller har super effekt på kondisjonen.

Du kan også gjøre et googlesøk på "10 km" og "løping". da får du mange tips og treningsprogram til hvordan komme i form med jogging. 3 måneder etter jeg begynte å løpe, har jeg nå meldt jeg på halvmaraton, *skummelt* men gøy! Jeg løper på "husmortid" og konkurerer kun med meg selv:)

Lykke til.

Skrevet

Jeg spiste sunt og jogget 3 ganger i uken, og gikk ned 10 kilo. Holdt vekten i 7 år etter det, og fortsatte å jogge i perioder.

Hvis du er utrent anbefaler jeg deg å løpe ca 400 m, gå 200 m, løpe 400 m osv, og så trappe opp gradvis derfra :). Til å begynne med vil du være et slakt og lure på hvor mange meter det er igjen til du kan gå litt, men etter 4-6 ganger løper du uten å tenke slik, mens tankene bare vandrer av seg selv :).

I løpet av en måned løper du 5 km uten problemer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...