Gå til innhold

Er jeg dømt til å mislykkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en vanskelig barndom, og av den grunn har jeg INGEN selvtillit og har totalt angst før nye folk/steder, og store folkemengder.

Jeg studerer nå, og har vanskeligheter med å ta valg, avgjørelser, tro jeg gjør ting riktig, og spørre folk om det er noe jeg lurer på...

Da jeg går ute, går fra "skolen" og hjem, må jeg "stenge" verden ut, tar da automatisk fram mp3, og tenker at det kommer til å bli så vanskelig denne tiden jeg studerer og enda verre da jeg skal ut i jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, du er langt i fra dømt til å mislykkes.

Du må neste ta et valg. Vil du ta deg selv i nakken og si "Jeg vil ikke la fortiden knekke meg" eller vi du si "jeg har hatt det så tøft at det går rett til helvete med meg"?

Det virker som du har innsett du har noen utfordringer. Det kan kanskje være en ide å snakke med lege om angsten din? Kanskje snakke med noen om det, en terapeut? Det kan være godt å snakke ut om fortid, nåtid, femtid med noen som er "utenforstående".

Hva studerer du? Jeg studerte sosioalt arbeid, jeg har hatt det vanskelig i barndom... men det å kunne hjelpe andre mennesker GIR så mye mening, det er så godt å kunne hjelpe andre fra å ende opp med en slik barndom som meg!!!!

Lykke til, kleeeem :)

Skrevet

Føles sånn ut til tider, også hender det at jeg stiller meg opp etter andre, og ser hvor mye mer de klarer, akkurat fordi de ikke sliter med slike ting... De snakker mye mer høyt blant folk, skjønner fler "oppgaver", trenger ikke ha inn ting med teskje osv.. :/

Sant det, men noen dager er det slik at DETTE KLARER JEG! og andre dager, "er det bare å gi opp nå? Orker ikke mer.. " .. Usj..

Mulig det hadde vært smart og prate med noen, men så er angsten der også..

Jeg prøver nå og fullføre helsefag! :) Har ønsker om å hjelpe andre.

Godt å høre!

Takk for det! Klem! :)

Skrevet