Gå til innhold

Er jeg dømt til å mislykkes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en vanskelig barndom, og av den grunn har jeg INGEN selvtillit og har totalt angst før nye folk/steder, og store folkemengder.

Jeg studerer nå, og har vanskeligheter med å ta valg, avgjørelser, tro jeg gjør ting riktig, og spørre folk om det er noe jeg lurer på...

Da jeg går ute, går fra "skolen" og hjem, må jeg "stenge" verden ut, tar da automatisk fram mp3, og tenker at det kommer til å bli så vanskelig denne tiden jeg studerer og enda verre da jeg skal ut i jobb...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Niks, du er langt i fra dømt til å mislykkes.

Du må neste ta et valg. Vil du ta deg selv i nakken og si "Jeg vil ikke la fortiden knekke meg" eller vi du si "jeg har hatt det så tøft at det går rett til helvete med meg"?

Det virker som du har innsett du har noen utfordringer. Det kan kanskje være en ide å snakke med lege om angsten din? Kanskje snakke med noen om det, en terapeut? Det kan være godt å snakke ut om fortid, nåtid, femtid med noen som er "utenforstående".

Hva studerer du? Jeg studerte sosioalt arbeid, jeg har hatt det vanskelig i barndom... men det å kunne hjelpe andre mennesker GIR så mye mening, det er så godt å kunne hjelpe andre fra å ende opp med en slik barndom som meg!!!!

Lykke til, kleeeem :)

Skrevet

Føles sånn ut til tider, også hender det at jeg stiller meg opp etter andre, og ser hvor mye mer de klarer, akkurat fordi de ikke sliter med slike ting... De snakker mye mer høyt blant folk, skjønner fler "oppgaver", trenger ikke ha inn ting med teskje osv.. :/

Sant det, men noen dager er det slik at DETTE KLARER JEG! og andre dager, "er det bare å gi opp nå? Orker ikke mer.. " .. Usj..

Mulig det hadde vært smart og prate med noen, men så er angsten der også..

Jeg prøver nå og fullføre helsefag! :) Har ønsker om å hjelpe andre.

Godt å høre!

Takk for det! Klem! :)

Skrevet

Ja, skjønner angsten i forhold til å snakke med noen... Men på samme tid må du bestemme deg, vil du sitte på hesten med angst, eller vil du sitte på hesten uten angst? Hehe, merkelig måte å si det på kanskje, men du burde jo VELGE gå av heste med angst - det kan du får til med å snakke med en terapeut :)

Det handler om valg her i livet. Tøffe valg ja! Men det kan bli tøffere om man ikke velger å møte utfordringene face to face! Dette klarer du, tro meg! Det ser ut som du har god oversikt over hva du strever meg, og jeg tror du er moden for en forandring :)

Lykke til du, dette klarer du med glans :)

Skrevet

Husk også, HI, at du aldri vet hva som er bakgrunnen til menneskene rundt deg. Du sier at folk får til ting, fordi de ikke har en vanskelig barndom bak seg. Det vet du jo egentlig ikke. Det kan til og med hende at noen av dine medstudenter har hatt det vanskeligere enn deg, men allikevel ikke gir seg.

Husk også at det samme gjelder andre veien. Det er INGEN som vet noe om din bakgrunn før du forteller det selv. Så den eneste som dømmer deg utfra barndommen din, det er du.

Du kan få til det du vil, og ting er antagelig ikke på langt nær så skummelt som du gjør det til i hodet ditt. Stå på!

Skrevet

Ja, er vel mest meg det står på, men det er så vanskelig..

JEG VIL! men får det ikke til... enda.. hehe..

Er noen tøffe valg i livet ja..

Får håpe det! :)

21:22.. Mente det ikke sånn, jeg mente at de får til ting jeg ikke klarer, akkurat fordi tingene JEG sliter med får meg til å slite med å klare akkurat det, det kan være noe jeg får til, som de sliter med også.

Så det stod ikke på barndommen, altså! :) Og beklager for det kompliserte forklaringen.

Før vi begynnte i "gruppene" så fortalte en hver om hvordan litt av barndommen var, og det var ei som fortalte veldig mye og om ting som virkelig er værre enn det jeg har opplevd, vel - slik jeg ser det. Hun klarer ting såå mye bedre enn meg uansett! Og jeg syns hun er så flink! Misunner henne litt, siden jeg ikke er like flink, etter som jeg ikke tørr å komme meg ut av dette ennå.

Jeg vet hun får hjelp, men jeg har enda ikke tatt det steget, jeg ligger altså litt etter.

Takk for svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...