Gå til innhold

Luksusfellen.. Hvorfor er det så mange idioter rundt omkring????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Men det er jo helt håpløst. begynner nesten å tro at det er skuespill...men ser jo at det ikke er det likevel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt utrolig. Og det verste er jo at det er så mange med barn som roter til livet sitt (og sånn sett også barnas liv) på denne måten.

Heldigvis syns jeg ekspertene har blitt litt strengere og ærlige på hvor håpløse folk er, før syns jeg de ofte var for milde i sin kritikk av folks oppførsel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjems på deres vegne når de står og flirer av hvor dumme de selv har vært.

Mange som synes det er for strenge budsjett, de blir litt sure. De har virkelig ikke skjønt noe.

 

Lurer også hva de tenker på når de har barn oppi dette.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes dette er et flott tiltak!

 

Det er mange mennesker som ikke har begrep om økonomi, og trenger hjelp til å rydde opp.

 

Mange kommer i så håpløs situasjon og gjelda bare vokser, og da gir folk opp.

 

At man får hjelp og kanskje får økonomien og livet på rett kjøl synes jeg er fantastisk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idioter? man er ikke idiot fordi man har mye gjeld som man ikke klarer betjene ..er mange grunne til at man har mye gjeld serru. ikke bare fordi man sløser og unner seg ting man egentlig ikke har råd til....tenk før du snakker neste gang HI..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett i dag, men har sett noen episoder tidligere.

Jeg tenker at fortvilelsen over økonomisk rot må være så stor at å bli "ydmyket" på tv er et lite offer i forhold til å få hjelp.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10000 er faktisk ikke sååå mye.ikke når folk har faktisk vært flinke å ordne med gjelda si.

Selvfølgelig virket han glad. kanskje du er litt missunelig???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mange jeg faktisk skjønner.

 

Men dagens episode.. ER DET MULIG?? Sløsing av penger!!

 

(kan sees på tv3play.no)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har 2,5 millioner i lån. Pengene har gått til utdanning, bolig og bilkjøp.

 

Poenget er at dersom vi hadde 2,5 millioner i lån, uten utdanning, hus og bil, da hadde vi vært idioter.

 

Det er ikke gjelda som gjør folk til idioter, men hva pengene er brukt til er en god pekepinn på hvordan det står til i topplokket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye? Har 4 barn, og 10.000 varer lenge her! Lov å være litt økonomisk. Er faktisk en fordel når man har barn å forsørge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med det forrige paret da? Han satt hjemme, mens hun var ute med venninner, reiste over hele verden, og kjøpte alt mulig krimskrams til leiligheten. Ikke min mann som hadde tillatt dette. Eller, det hadde han, så lenge det ikke var lånte penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet, men jeg tror nok han hadde forventa å få noe til seg "selv".. Lo litt når jeg så det :P Han ble nok skuffa. Men de burde ikke få noen "belønning", det er mer enn nok at de får hjelp til å rydde opp.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satt og måpa til den her også. Mannen visste jo at de ikke hadde pengene, men spurte henne om de hadde det og da sa hun ja, og han valgte å stole på det selv om han innrømte at han visste hun ikke snakket sant. Sprøtt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som direkte svar på tittelen, skyldes det at synden fikk innpass hos menneskeslekten, og foranlediget en rekke "vanskelige" mennesketyper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessverre mange foreldre som syr putene under armene på barna. Resultater er at barna ikke lærer verdien av penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler meg også skikkelig ovenpå når jeg ser på luksusfellen...

 

MEN jeg synes nesten alle disse "kjøp nå, betal senere" og "lån uten sikkerhet... " greiene burde vært forbudt. Det er sååå mange som ikke greier å betjene disse lånene, og så går det til gjeldssanering, og staten dekker inn gjeld for disse menneskene.. altså vi andre. Skal man kjøpe noe, må man spare penger først.. en ting er å få en ødelagt vaskemaskin e.l... og krise.. men å ta opp lån for å kjøpe forbruksting som TV e.l... er bare syyyyykt... Betale 12.000 for en TV som egentlig koster 6.000,-... Og når man ikke greier å betale, og vi andre må dekke det opp.. da er det et stoooort problem spør du meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...