Gå til innhold

Ups, bør jeg vekke han???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min på straks 6mnd, sover sin siste dupp fra kl.18-19, han sovnet før kl.18 i dag og sover enda.

Han pleier å legge seg for natten kl.21, bør jeg ikke vekke han nå da? Hvis ikke blir det jo ikke legge tid før kl.22 i kveld på han. Det er jo i det seineste laget?

Hvordan løser dere det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da eldstamann var 10 uker, brukte han å sove siste duooen kl 16-17. En dag glemte vi av tiden, og bestmte oss for å la ham sove. Han sov til kl 05 neste morgen :-) Og fra den dagen sov han hele natta.

Så veg ville latt han sove, er uansett litt sent å ha siste luren så sent på kvelden når han er så stor.

Skrevet

Min har alltid tatt kveld klokka 18 fra han var 5 mndr og til nå som han er 9 mndr. Det har vært en lettere oppvåkning rundt midnatt for å få melk, og av og til en til i løpet av natta da han var 5-6m, og så står vi opp i 6-7 tida uthvilte og glade. Enten legger jeg utrolig tidlig, eller du sent?! Kanskje skal du la han sove? Tenk om han trenger det? Du får nok kortere/færre dupper på dagtid, men det kan jo bli lengre og bedre netter fra nå av. Det har i alle fall funket for oss.

Skrevet

19:28 her, gremmes over alle skrivefeil.... Duooen = duppen, veg = jeg

Skrevet

Han våknet rett etter at jeg la inn dette innlegget ;p

Så her sitter vi hehe... Han skal få grøt snart, så sove igjen kl.21.

HI

Skrevet

Hvor mange og lange dupper ha rhan egentlig, og når står han opp? Mye oppe om natta? Jeg synes egentlig du legger litt sent. :)

Skrevet

Haha og jeg som tenkte du hadde et eget ord for dupp:-D Tenkte at duoen var et ord for ettermiddagsblund.. Hohoho...

Skrevet

Han står opp mellom kl.07 og 08.

Så dupp igjen mellom kl.09.30 - 10, da kan han sove enten 2 timer eller bare 30min.

Så er det dupp igjen nærmere kl.12, her sover han 2 timer.

Så da dupp igjen nærmere kl.18, på ca 1 time.

Legger han jo seint, men hva gjør man med det? Når han våkner etter siste dupp så er han ikke interessert i å sove igjen. Da gråter han bare og vil opp.

Egentlig så passer dette oss, da vi som regel i ukedagene ikke er hjemme før litt over kl.19, 3 dager i uken, har 2 gutter til her vet du ;O)

Men han sover da enten til kl.01 eller kl.04, varierer veldig. Enkelte ganger sover han til kl.06.30 som i natt. Mine 2 andre sov ikke rundt før de var 2år. Og de la seg kl.19. Dette går seg vel til, han får ihvertfall mye mat om dagen, eller mye og mye, nok ;O)

HI.

Skrevet

Ville nok etter hvert prøvd å justere den sisteduppen til å gradvis bli litt tidligere på dagen, for med tid og stunder skal han jo bare ha to dupper likevel. Ellers er det jo supert at dere har funnet det som funker for dere. Det er jo det viktigste. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...