Gå til innhold

Røyking... overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

.

vi har en jente på 2 mnd og vi skal besøke familie snart. når vi reiser dit skal vi bo hos noen som røyker inne til vanlig. når vi kommer skal de ikke røyke inne, men det lukter røyk i hele huset. alt lukter røyk når vi har vært der tidligere. jeg er så bekymra for barnet mitt når vi skal bo der i røyklukten.. vi skal være der ei uke ca. synes dere at jeg overreagerer når jeg ikke har lyst å bo der nå som vi har fått barn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan være ubehaglig hvis dere er følsomme for røklukt, men det er ikke farlig.

Skrevet

å være i et hus som er innrøkt er like farlig som å sitte oppi en som røyker, så ejg ville satt som krav at de i det minste måtte la vær å røyke inne en ukes tid før dere skulle komme, og ha skikkelig vask og lufting! Samt nyvaskede sengeklær som har tørket ute i frisk luft!

Ellers får dere ta inn på hotell :)

Skrevet

Hvor har du det i fra at det er like farlig å være i et hus det har vært røykt i som det er å være i et hus det røykes? Det er bare rett og slett idiotisk å si noe sånt.

Så til HI det er ikke farlig å være i det huset, så lenge de ikke røyker når dere er der. Synest du skal være fornøyd med at de ikke røyker der når dere er der.

Dessuten skal vel babyen sove på et soverom, og ikke veldig mange røyker på soverommene sine.

Det går nok helt fint å beske dem.

Skrevet

Dette er forsket på, og det er fakta at tredjehåndsrøyking- dvs de gassene som kommer fra møbler, gardiner, klær osv i et innrøkt hus (og også fra ånden, svetten og huden til en person som røyker)- er skadelig å få i seg over tid.

Det er blant annet derfor man advarer mot samsoving med foreldre som røyker.

Skrevet

Over tid - en uke???? hahaha

Skrevet

"ville satt som krav at de i det minste måtte la vær å røyke inne en ukes tid før dere skulle komme, og ha skikkelig vask og lufting"

Er helt sjokka over hvilke krav 18:03 føler det er ok å stille. Det er tross alt hi og familien som skal på besøk, og det er opp til hi og mannen hvordan de løser dette. Det er mulig å SPØRRE PENT om de som får besøk er villig til å endre vaner i forveien, men man kan rett og slett ikke stille krav på den måten.

Må også nevne at det er noe sært at 18:03 mener at sengetøy som har vært i tørketrommelen bare ikke holder mål. hehe

Skrevet

Ja, jeg syns du overreagerer litt. Men det er jo opp til deg, om du ikke vil bo der, så bestemmer jo du det helt selv.

Skrevet

jeg synes at jeg må få lov til å sette de krav som er RIKTIGE ovenfor meg og mitt barn. Men hvis det er vanskelig å få til for de som bor i huset så tar jeg inn på hotell. Jeg hadde aldri tatt med meg mitt lille barn inn i et nedrøyket hus! Men jeg ville ikke blitt sur hvis de ikke kunne etterfølge mine krav, men da kan heller ikke de jeg skulle besøke blitt sur for at jeg ikke sov der!

Skrevet

Ja,du overreagerer og er hysterisk

Skrevet

Hvis du ikke føler deg komfertabel med å bo der, slik forholdene er, tar du inn på hotel. Du KREVER ikke som gjest i deres hus at de skal gjøre noe som helst.

Ser at det ikke er HI som krever noe, men refererer til andre svar i tråden.

Skrevet

Hadde heller ikke villet bo der. Tror ikke jeg hadde spurt om å få bo der en gang, om jeg visste de røykte inne. Hadde bare sagt at vi skulle bo på hotell eller et eller annet sted, og så treffes på dagene. Om det ikke er så veldig skadelig, så er det jo pyton lukt som setter seg i alle klær og alt som du har med inn i disse rommene de røykes i over tid. Er det nær familie, så ofrer de kanskje litt for å gjøre det best mulig for dere (vaske, lufte, ikke røyke på en uke.. - og det er kanskje ikke vanskelig å spørre dem heller), men hvis ikke, så lar du bare være å spørre. Du må respektere at de røyker inne, og de må respektere at du ikke vil bo der pga det. Så enkelt som det :)

Skrevet

Jeg hadde ikke klart å bodd i et hus som stinker røyk, hverken for min egen eller babyens del. Det er jo bare nasty og kvalmende... Jeg ville bodd en annen plass, så sant det er en mulighet.

Når det kommer til hvor skadelig det er, så tror jeg at det er skadelig i lengden, men at en uke vil nok ikke sette spor. Så hvis du klarer å gå rundt i eimen, så går det nok bra :)

Skrevet

Jeg har også vært veldig streng med røyklukt og slikt når min jente var såpass liten som din (og eldre faktisk). Du overreagerer ikke... Det er ganske ekkelt å bo i hus med røyklukt på alle møbler og slikt. Ville nok kanskje tatt inn på hotell eller camping, eller bodd hos noen andre kjente som ikke røyker innendørs (eller som kun røyker under vifta). Om familien din blir sur og gretten pga. det, så får de slutte å røyke innendørs slik at dere kan bo hos de:-)

Tror det er dine mors-instinkter som forteller deg at dere ikke bør bo der, så hør på de og ikke hva andre synes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...