Gå til innhold

Reagerer barnehage ansatte på foreldre som henter barna sent?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså jeg betaler jo dyrt nok for å ha barna mine 100% i barnehagen, og de ansatte har vel ingen ting med når vi henter barna så lenge de ikke er i barnehagen mer enn 9 timer max?

Barnehagen til barna mine er åpent fra 7 til 17.00.

Jeg leverer 8.30 og henter som regel 16.15/16.20...aldri senere enn halv 5...

Hender jeg henter i 3tiden også.

Men lurer egentlig på ansatte tenker om vi som henter sent?

Er forøvrig allefall 10 barn igjen når jeg går fra barnehagen med barna..og da er klokka kanskje blitt 16.30...regner med det er en grunn til at barnehagen er åpen til 17.00......

Leverer jeg før 8 så henter jeg seneste 4 da.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er jo forøvrig 9 timer ca fra 8.30 til 16.20....

hi

Skrevet

Det er vel helt normalt! Mange som leveres tidligere enn det også.

Skrevet

Da sønnen min gikk i bhg, så var det den tiden jeg pleide å leverer og hente. Har ikke fått noe kommentarer fra noen. Har heller aldri lurt på om dem har tenkt på det.

Må man så må man.

Skrevet

Ok...8.30 er jo ikke særlig tidlig..og så lenge jeg henter 30/40 min før de stenger så..men er alltid redd de ansatte tenker sitt...

kan forøvrig si at barna mine er veldig aktive og koser seg til siste slutt i barnehagen:)

hi

Skrevet

Det er ikke innført noen max tid selv om noen later til å tro at det er max 9 timer som er lov.

Skrevet

Jeg har jobbet i barnehage tidligere når jeg tok et friår fra studier.

Reagerte aldri på at noen hentet barna sent, uansett om de leverte tidlig eller ikke. Folk har jo en jobb å gå til.

Men det jeg reagerte på, og som jeg syntes var fryktelig irriterende, var ett foreldrepar som så og si alltid kom for sent... Alt fra fem minutter til tre kvarter for sent). Ok, man kan bli forsinket, det forstår jo alle. Men når det skjer omtrent hver dag, ja, da blir det bare respektløst rett og slett.

Skrevet

Ehhh... Håper ikke du jobber med tall HI, for da bør du bytte jobb. Det er ca 8 timer fra 8.30 til 16.20, ikke 9 timer ;-)

Skrevet

Helt normal oppholdstid det der, HI..

Det jeg reagerer på med innlegget ditt er at jeg får inntrykk at barnehagen er så dyr. Barnehage i Norge er BILLIG...

Skrevet

så flott da!! da har jeg allefall ikke dårlig samvitg:) hi

Skrevet

4600 for 2 barn. billig?

nei synes jeg ikke....men det er meg da..

hi...

Skrevet

Nei, ikke noe å reagere på:) Det jeg reagerer på når det gjelder foreldre og henting er de som klager på alt for liten tid med ungene, og likevel henter de 5 min før stengetid. Dette gjør de selv om de er lærere på den lokale skolen, og de leverer barna i alle ferier også. Da blir jeg litt oppgitt...Helt greit at man trenger alenetid, eller hva det er som gjør at de ikke henter før, eller koser seg hjemme med barna i feriene, men ikke bruk av min tid til å klage på alt for lite tid med egne barn. Det handler om å prioritere;I

Skrevet

Jeg reagerer når de samme barna er igjen hver eneste dag til bhg. er stengt. De sier selv at de ikke får til noe annet, men hører jo at pappa/mamma har fridag fordi de skal på gutte/jentetur, ha en helg uten barna osv.

Jeg skjønner at alle også trenger det, men noen virker så sliten av barna sine at de gir tydelig uttrykk for det når vi sier det er planleggingsdag e.l. og bhg. er stengt.

Som jeg sier til alle mine foreldre: vil du gi barnet ditt en kortere dag så gjør det på slutten av dagen, hent dem før. Barna blir også slitne av å være i bhg. du kan sammenligne det med at de er på jobb, og da har de jammen en lang arbeidsdag. Så en gang i blant er det godt for dem å bli hentet tidlig også.

Skrevet

Det synes jeg også er ille, at noen barn er igjen helt til 5 min før stengetid:(

Mine barn blir også hentet tidlig kanskje 6 dager i løpet av en måned..ellers har de fri en torsdag og gjerne fredag en gang i blant.

HI

Skrevet

Så leng barnet blir levert/ hentet innen barnehagens åpningstid tenker jeg igrunn ikke over det. Litt kjedelig for den som alltid er alene igjen på slutten av dagen, men ser jo at foreldre er på jobb. Derimot ville jeg reagert dersom et barn til stadighet ble hentet etter bhg var stengt og uten at det ble sagt i fra på forhånd. At man kan stå fast i kø innimellom er en ting, men ikke 3-4 ganger i uken...

Skrevet

Gutten min har vært 8,5-9 timer (uten feilregning) i bhg siden han var ca. 8 mnd, han... Er ikke ideelt, men jeg bruker i hvert fall ikke tiden på "alenetid". Med reisetid til/fra jobben i tillegg til selve arbeidsdagen må det faktisk bli sånn når jeg har 100% stilling. Nå er jeg imidlertid gravid igjen, og har ordnet meg 50% sykmelding. Da kan jeg levere litt senere og hente tidligere. Gjett om det er godt for samvittigheten... :-)

Synes ikke du skal bekymre deg for mye HI, du gjør nok så godt du kan du som alle oss andre. Og 8 timer en vel ikke unormalt? Hvor gammel er han forresten? Min er snart 2 år og sover gjerne 1,5-2 timer dupp, tror det hjelper litt så ikke dagen blir så lang.

Skrevet

Da lillesøsteren min var i bhg på begynnelsen av 90-tallet, kostet det 5500 kroner i mnd pr barn. Da var det dyrt for bhg, men ikke nå.

Jeg jobber selv i bhg og reagerer ikke på at folk henter ungene sine sent. Vi henter våre unger 16.15, rekker ikke før (og jeg driter i hva de ansatta måtte synes om det).

Skrevet

Joda hos oss blir det diskutert. Ikke vanlige foreldre som kommer heseblesende fra jobb 5 min før stengetid nei. Men alenemødre som henter 5 min før stengetid, som ikke har jobb (inntekt fra sosialen) og bruker dagene på kafe. De har gjerne barnevernet involvert og har avlastning i tillegg. Slike blir diskutert, ingen andre.

Skrevet

19.56

Men hvordan vet du at de ikke har jobb?

Jeg har heller ikke jobb, men er student og bruker "lesesalen" fra 10-16 som regel.

Har ikke sagt til noen i bhg om jeg jobber,studerer eller går hjemme.

Har de ansatte noe med det da!!

Nei vet du hva, så frekt!

HI

Skrevet

Barna er 3.5 år og 5 år.

Og aktive og trygge barn som elsker barnehagen.

HI

Skrevet

da skal du være glad for at du ikke hadde barn i barnehage på slutten av 90-tallet. Vi betalte ca 3750,- for et barn + mat. For to søsken i samme kommunale barnehage ble det da: 5625,-...og det har vært litt lønnsvekst siden det.

Skrevet

Jeg jobber ikke i barnehage, men kjenner noen som gjør det :)

Det jeg har inntrykk av er at de reagerer ikke på de foreldrene som pendler og er på jobb... men heller de som ALLTID sender ungene i barnehagen fra åpning til slutt - de som har ressurssterke foreldre som av og til har fri men som alltid sender ungene i barnehagen selv om de er småsyke...

Skrevet

Du spurte om det og jeg svarte, trenger ikke gå i fistel! Det er jo tydelig at du tenker på det da?

SELVFØLGELIG vet vi at de ikke har jobb. SELVFØLGELIG vet vi at barnevernet er innblandet. Og vi møter de gjerne i sentrum når vi går tur med barna eller vi voksne har fridag.

Frekt? Typisk kvinnearbeidsplass med skravlesjuke damer. Sånn er det bare.

Du har ikke sagt noe? Leverte du ikke inn info før barnet begynte? Der må man normalt liste opp arbeidssted m tlf.nr i tilfelle noe skulle skje. Vi vet hvor alle foreldre jobber, hva de studerer osv. Ikke fordi vi leser de arkene, men fordi en eller to ansatte kjenner fetteren, bestefaren eller er i omgangskretsen. Bor ikke i Oslo City!

Sier du ikkeno må du regne med de lurer, hehe!

19:56

Skrevet

Barnehage i norge er billig : staten sponser hver småbarnsplass ( 2010) med kroner 10200 pr .mnd pluss på pluss på egenandelen på 2330 pluss kost 250 og de 30 % du får i avslag for barn 2 er det også staten som betaler.

Hadde du skulle betalt for tilbudet selv det det koster å ha ungen i barnehagen full tid hadde det blitt 12780 kr . pr mnd, forstår ikke at du ikke får det til å bli billig, nesten så man ønsker at staten fjerner sponsinga, så får dere selvv betale for morroa!

Skrevet

Jeg jobber i barnehage og reagerer ikke på det egentlig, men... Jeg får litt vondt av en gutt som alltid er sist ( av 70 barn) og som ikke blir hentet før vi stenger. Jeg mener på minuttet da vi stenger. Han kommer også først. Når han står å venter påkledd med sekken på ryggen får jeg litt vondt av ham...

Det jeg reagerer på er de som har helt små barn fra 10 mnd til 2 år som har full dag og vel som det, når jeg vet at foreldrene ikke jobber ol. Eller at de alltid blir levert tidlig og hentet av besteforeldre, venner av familien sent på dagen... vil ikke foreldrene ha tid sammen med lille før de legger seg??

Jeg har jobbet i olje bransjen frem til jeg fikk barn selv, da valgte jeg å bytte til barnehage i 80% stilling for å slippe reisetid og 100 %.

Jeg gikk dermed ned over 150 000 i året også men det går fint. Slik vil jeg ha det så lenge jeg er småbarns mor.

Jeg jobber ikke i samme bhg som barna mine går i, vi må ha litt tid fra hverandre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...