Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Min datters beste venn i bhg(hvis foreldre vi ikke kjenner noe særlig) skal få lavterskeltilbud i bhg. Hva vil det si?? Jeg har lyst til å vite mer på forhånd så jeg kan snakke med foreldrene uten å tråkke i salaten...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Det betyr noe sånt som at barnehagen skal kunne henvende seg og få raskt hjelp og vurdering til ting ang barnets utvikling uten at det foreligger en diagnose og at de må søke og vente i lang tid. Det kan være forskjellige ting som at barnet kanskje skal observeres over en periode for å kartlegge lek, motorikk, samspill osv.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 OK! Det var noe sånt jeg tenkte. Barnet virker ok, men jeg har tenkt at det ift mine egne helt vanlige barn ligger litt etter. Har også lagt litt spesielt( om man kan si det uten å bli hengt) utseende. Barna selv er for små til å fortelle, og byg har jo selvfølgelig taushetsplikt;-) Jeg tenkte jeg skulle ha litt ekstra lange antenner ute ift å kunne stille opp om det trengs. Vi bor i et miljø hvor det ikke er lett å skille seg ut i "feil" vei, her er "strenge krav" til vellykkethet...
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Så flink du er som har tenkt over at du vil stille opp om det viser seg og være noe ) Det hadde jeg som mamma satt stor pris på om det var meg, og ungen kan jo eventuelt ikke for det om det viser seg å være en diagnose som foreligger, flott at noen stiller opp og er der for barnet og foreldrene, alle er vi forskjellige, og spesielt vanskelig er nok for de barna det gjelder også om det skal få høre slike ting som at " jeg får ikke leke med deg, for du er sånn og sånn, har mamma og pappa sagt" Stjerne i boka til deg, hilsen førskolelærer og spesialpedog under utdanning!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Tja.. Flink og flink, det er vel ikke noe flinkt med det. Voksent, kanskje, men det er man jo he he.. Det dreier seg om en veldig ressurssterk(økonomisk) familie, og vi er i et såkalt ressurssterkt miljø, men iflg meg bruker mange mye av ressursene sine på å dømme andre.. Jeg er så heldig at jeg er trygg på meg selv og har en deilig mann som bryr seg katten om sladder, så vi ønsker å ha åpne dører for alt og alle. Og jeg vet det har vært snakk allerede i bhg. Men helt ærlig så tror jeg det er viktigere kvaliteter enn "IQ" som teller når man som toåring velger seg en bestevenn! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå