Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #1 Skrevet 5. oktober 2011 Jeg har 1000 kr i pengboka som skal holde til mat frem til den 15 oktober. vi er en familie på 4 og dette går bra siden vi har en del mat i fryseren. regner med jeg må handle neste uke en gang. Men så ønsker min bror å ta med familien sin hit neste uke for å ha høstferie, og da blir vi jo 4 personer ekstra. Det har jeg verken mat eller råd til. hvordan skal jeg ta dette opp med han? er det frekkt og be dem om å handle med litt mat? Det var ikke som om han spurte om de kunne komme heller, var mer en beskjed om at på mandag kommer vi på besøk. Hadde vært annerledes om jeg hadde invitert dem hit, da hadde jeg måttet medregne med de ekstra utgiftene.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #2 Skrevet 5. oktober 2011 Dette hadde vært enkelt for meg, han er jo like voksen som dere og har med barn... da er det naturlig at dere står for annenhver middag etc :-) Bare si til ham som det er at du veldig gjerne vil at de skal komme, men at dere er blakke som kirkerotter og trenger at dere spleiser på maten!
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #3 Skrevet 5. oktober 2011 åh, det er så ubehagelig å si det. han har masse penger selv og trenger aldri å regne på krona. men har jo også vært student en gang og vet hvordan det er egentlig. huff.. ja..
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #4 Skrevet 5. oktober 2011 Enig med 1550. Det er vanlig folkeskikk at man spleiser på mat hvis man skal være hos verten i mer enn et par dager selvom man er i familie eller ikke.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #5 Skrevet 5. oktober 2011 Med min bror? Da hadde jeg bare sagt at vi er blakke, og de må være med å betale gildet Han vet hvordan det er å være blakk, og han vet at jeg vet også
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #6 Skrevet 5. oktober 2011 Hadde gitt beskjed om at de var hjertelig velkommne, men at vi ikke har all verdens med penger, så kommer de så må de selv stå for sin egen mat, enkelt og greit.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #7 Skrevet 5. oktober 2011 Hadde vært enklere om det hadde vært den andre broren min, han vet hvordan det er med stram økonomi. virker som denne broren har glemt hvordan det er å ha bare en inntekt siden han nå tjener så mye penger selv. han får meg til å føle meg så ydmyket når jeg må be om penger for at de skal komme på besøk.
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #8 Skrevet 5. oktober 2011 Er vel bare å si at dere har trang økonomi, men håper de vil komme likevel. Men si at dere håper de forstår at det da vil bli så de må handle inn litt mat og slikt selv. De forstår jo det sikkert, siden dere ikke inviterte de, men de spurte om å få komme
Anonym bruker Skrevet 5. oktober 2011 #9 Skrevet 5. oktober 2011 Du ber jo ikke om penger........men sier på en fin måte at at de må stå for maten selv. De bor jo gratis, det er jo oppvertning bare det Du gruer deg nok mer en du trenger, jeg er sikker på at svaret du får, er "selfølgelig" Kos dere med besøk, og familien
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå