Gå til innhold

6-ukers kontroll


mai84

Anbefalte innlegg

Må man til fastlege for 6-ukers kontroll?? Har ikke så lyst til å ta GU hos fastlegen så har bestilt time hos gynekolog. Men må man til fastlegen i tillegg??? Hva blir i så fall gjort hos fastlegen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var hos fastlegen min og han gjorde absolutt ingenting. Snakket om fødselen og om jeg hadde det bra. Så fikk jeg en resept på p-piller og that's it..forventet å måtte måle blodtrykk og litt sånt, men han mente det ikke var nødvendig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, men da gidder jeg rett og slett ikke å gå til fastlegen i tillegg til gynekologen. Resept på p-piller kan jeg få der. Takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang jeg var på 6 ukers kontroll gjorde ikke legen min noe annet enn å ta en livmorhalsprøve. Jeg har ikke sydd noenting og derfor kommer jeg til å droppe 6 ukers kontrollen denne gangen. Er jo bare 2 år siden jeg tok prøven sist gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madolyn

Han målte BT, og gjorde GU med livmorhalsprøve. Virker som om det er veldig varierende hva de gjør på denne kontrollen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta samtalen, p-piller evt. og at han tar en titt på babyen, bare for å ha gjort det kanskje..?:) så kan du bare si du har en gyn. du går/har gått til ihht. undersøkelse etter fødsel.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fastlegen tar kun GU hvis du er fylt 25år for å sjekke for livmorhalskreft, det gjør de også om det er mistanke om det.

Min fastlege pratet bare om hvordan fødselen er, og prevensjoner.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...